پیام درخواست پول را به هیچ عنوان جدی نگیرید!

پیام درخواست پول ، البان
نوشته شده توسط البان

اخیرا دیده شده که افراد پیام درخواست پول دریافت می کنند، یا به صورت پیامکی و یا در فضای مجازی. به هیچ عنوان نباید به این نوع پیام ها اعتنا کنید مگر اینکه طرف مقابل را به صورت کامل بشناسید و از قبل شماره و نامش را در گوشی خود داشته باشید.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

جریان و خطر پیام درخواست پول چیست؟

ممکن است شما هم تا الان که این پیام را می خوانید پیامی دریافت کرده باشید که بگوید لطفا پول را به شماره کارت 654838…. به نام مثلا اکبر زارعی بریز (حتی ممکن است روح اکبر زارعی هم از این پیامک بی اطلاع باشد!). این نوع پیام ها بعضا به صورت انبوه ارسال می شوند.

پیام درخواست پول ، البان

در این میان ممکن است تعدادی از دریافت کنندگان منتظر دریافت یک شماره کارت برای واریز مبلغی باشند. همین تعداد افراد و مبلغی که می خواهند واریز کنند کافی است تا فرد ارسال کننده کلی پول را از کاربران بدزدد!

تا مالباختگان بخواهند بفهمند که موضوع از چه قرار بوده و شکایت کنند، مدت ها زمان می گذرد. قطعا فرد سارق گرفتار خواهد شد، اما ممکن است مالباختگان دچار مشکلات فراوانی بشوند.

پیام های مجازی خطرناک تر از پیامک های معمولی

اما کاری که اخیرا دارد در فضاهایی مانند اینستاگرام صورت می گیرد و به شدت ترسناک هست را بخوانید. در اینستاگرام شما می توانید ببینید که یک شخص، چه کسانی را فالو می کند و چه کسانی او را فالو می کنند. یک فرد سودجو هم می تواند این افراد را ببیند.

فرد سارق یک اکانت می سازد با عکس و نام همین افراد. بعد از ساخت چنین کاربری، اگر صفحه اینستاگرام شما خصوصی نباشد، شما را فالو کرده و به شما در دایرکت اینستاگرام پیام درخواست پول ارسال می کند. شما هم که عکس و مشخصات او را می شناسید (در صورتیکه نمی دانید این اکانت فیک هست) به او اعتماد کرده و مبلغ مورد نیازش را برایش واریز می کنید.

پیام درخواست پول ، البان

حتما پیش خود می گویید البان چرا حواست نیست، من از روی نام صاحب کارت و حساب می فهمم که او دروغ گو است. اما باید به شما بگوییم که آنقدرها هم ساده نیست! به شما می گوید که پول را باید برای فلان شخصی که به او بدهکارم و مدام آزارم می دهم بریزم. حسابم را بلوکه کرده و دیگر نمی توانم با حسابم کاری کنم، یا سقف جابجایی امروز کارتم پر شده!!! لطفا پول را به این حساب بریز.

کار جایی خطرناک تر می شود که شما در اینستاگرام یک آدرس تلگرامی یا شماره واتساپ هم گذاشته باشید. در محیط تلگرام و واتساپ هم دیگر نیازی نیست که آن فرد در مخاطبان شما باشد. به راحتی اکانت جعلی را می سازد و پیام درخواست پول را در آنجا برایتان ارسال خواهد کرد!

راه تشخیص صحت پیام درخواست پول چیست؟

وقتی چنین پیام هایی دریافت کردید، برای اطلاع از صحت مطلب، اولین کاری که باید بکنید این است که به شخص اگر شماره اش را دارید زنگ بزنید. بپرسید که مشکل چیست و آیا واقعا اوست که پیام درخواست پول را برایتان ارسال کرده.

اگر شماره اش را هم نداشتید، می توانید سوالی که می دانید اشتباه هست از او بپرسید. مثلا می دانید که فرزندی ندارد، اما در پیام ها از حال فرزندش بپرسید و مانند این.

به پیامک ها اصلا اصلا توجه نکنید. حتی پاسخی هم ندهید و یا تماس نگیرید. این پیامک به صورت انبوه ارسال شده و فردی که پاسخ بدهد می شود یک طعمه برای آن فرد سارق.

در صورت مواجهه با چنین پیام هایی بهتر است یا آن را نادیده بگیرید و یا بلافاصله با پلیس 110 و فتا در میان بگذارید.

!!! این پست را جدی بگیرید و به دوستان خود هم بگویید. متاسفانه این مطلب به هیچ عنوان زاییده ذهن نویسنده نیست و کاملا واقعیت دارد !!!

دیدگاهتان را بنویسید