آموزش دانگرید اندروید به نسخه قبلی

دانگرید اندروید ، البان
نوشته شده توسط البان

اگر چه به روز رسانی گوشی می تواند برای آن مفید باشد و آخرین قابلیت ها و موارد ایمنی را در اختیار کاربر قرار دهد، اما گاهی به دلایل مختلف کاربر متوجه می شود که با نسخه فعلی مشکلاتی دارد و می خواهد به نسخه قبلی دانگرید کند. البان در این پست دانگرید اندروید به نسخه قبلی را آموزش می دهد.

پیش از دانگرید اندروید این موارد را در نظر داشته باشید: 

چند نکته اساسی و مهم وجود دارد که بایستی پیش از آغاز دانگرید بدانید:

  • ممکن است گوشی شما دانگرید نشود.
  • دانگرید اندروید همیشه کار ساده ای نیست و در اکثر موارد با پاک شدن تمامی اطلاعات همراه است. پیش از آغاز دانگرید اندروید حتما حتما از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • این فرآیند گارانتی دستگاه شما را از بین می برد. اگر گوشی تان را نو خریدید، بهتر است این کار را نکنید.
  • در صورتی که با پیاده سازی فرم ور و مسائل این چنینی آشنایی ندارید توصیه داریم خودتان دست به کار نشوید.

مطلب مرتبط: شبیه ساز اندروید برای پی سی

پیش از فلش کردن گوشی اندروید

میزان سختی دانگرید اندروید به برندی بستگی دارد که می خواهید دانگرید کنید. دانگرید کردن عبارت است از فلش کردن یک فرم ور داخل گوشی. برخی شرکت ها این کار را به سادگی اجازه می دهند و برخی نه.

قبل از هر اقدامی باید bootloader را آنلاک کنید. برای برخی برندها روشی رسمی برای این کار وجود دارد و برای برخی دیگر باید روشی ساخت! در نظر داشته باشید آنلاک کردن bootloader همراه با پاک شدن حافظه داخلی گوشی است. بنابراین پیش از این مرحله باید کار پشتیبان گیری را انجام داده باشید!

دانگرید اندروید ، تعمیرات موبایل البان

در همین مرحله، گارانتی دستگاه شما از بین می رود! در واقع در فرآیند دانگرید اندروید، مهم ترین مرحله همین هست و بعد باید با فایل مناسب نسخه جدید را روی گوشی فلش کنید.

ساده ترین دستگاه های دانگرید در حال حاضر گوشی های گوگل پیکسل هستند که خود گوگل به صورت کاملا رسمی فایل های فلش این مدل ها را در اختیار افراد قرار می دهد. کاربران نیز با استفاده از Android SDK و Fastboot و ADB به راحتی می توانند دستگاه های خود را به نسخه های پایین تر دانگرید کنند.

یافتن فایل های فلش برای برخی برندها هم کاری بس دشوار می شود. همچنین ابزار فلش کردن این برندها هم می تواند چالش برانگیز بوده و کاربر را به دردسرهایی بیندازد.

مطلب مرتبط: چند روش برای انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه

فلش کردن دستی با استفاده از Fastboot و ADB

تنها راه رسمی فلش کردن گوشی اندروید، استفاده از Fastboot است. بعد از دانلود Fastboot آن را نصب کرده و گوشی bootloader آنلاک شده خود را می توانید با فایل های فرم ور مناسب فلش کنید. پیش از آغاز عملیات از فعال بودن USB debbuging روی گوشی خود مطمئن باشید.

برای فعال کردن USB debbuging بایستی در بخش About Phone، روی گزینه Build Number چند مرتبه بزنید تا این بخش فعال شود.

دانگرید اندروید ، تعمیرات موبایل البان

با استفاده از این ابزار شما به راحتی می توانید با استفاده از یک رایانه گوشی را فلش کنید.

استفاده از دیگر برنامه ها

دستگاه هایی مانند گوشی های سامسونگ از یک برنامه دیگر، Odin برای فلش کردن گوشی بهره می برند. اما اگر دستگاه شما برنامه مختص به خودش را ندارد توصیه داریم از همان Fastboot استفاده کنید.

با استفاده از Odin می توانید بسیاری از گوشی های سامسونگ را فلش کنید. برای سایر برندها هم برنامه های مشابهی وجود دارد که یافتن آنها را به خودتان واگذار می کنیم.

کلام آخر

این بود آموزشی بسیار مختصر در رابطه با دانگرید اندروید. این کار کمی خطرناک هم هست و حتی در صورت نابلد بودن می تواند به از کار افتادن کامل گوشی ختم شود. اگر اصرار دارید این کار را انجام دهید دو روش به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. یادگیری دانگرید و فلش کردن گوشی های اندرویدی از طریق آموزشگاه تعمیرات موبایل آکادمی البان.
  2. ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات موبایل و سپردن کار به کارشناسان البان، در مجموعه البان هرگونه مشکلات نرم افزاری موبایل به همراه مشکلات سخت افزاری آن مرتفع خواهد شد، ضمن اینکه متخصصان تعمیرات البان ابتدا مشاوره های رایگان را خدمتتان ارائه خواهند کرد و در صورتیکه مشکل حل نشود راهکارهای تعمیراتی را برایتان شرح خواهند داد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید