پیام صوتی اما این بار در اینستاگرام!

پیام صوتی اینستاگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

به تازگی اپ اینستاگرام در آخرین به روز رسانی خود امکان ارسال و دریافت پیام صوتی را نیز مهیا کرده است. این نسخه که نسخه 75 اینستاگرام است ویژگی های دیگری را نیز به امکانات قبلی خود اضافه کرده که برایتان شرح خواهیم داد.

پیش از این امکان مکالمات ویدیویی (چت تصویری) تا 4 نفر در اینستاگرام راه اندازی شد که البته کمتر مورد توجه قرار گرفت. مسئله مهم در این قابلیت این بود که شما نیازی به داشتن شماره طرف مقابل ندارید و تنها با فالو کردن یکدیگر می توانید با یکدیگر و تا گروهی 4 نفره چت تصویری برقرار کنید.


مطلب مرتبط: مکالمه تصویری و گروهی در اینستاگرام


امکان جدید اینستاگرام که پیش از این در تلگرام و واتساپ هم موجود بود، امکان ارسال پیام صوتی است. وقتی اینستاگرام خود را به روز کنید، در بخش دایرکت (Direct)، یعنی جایی که با افراد مختلف چت می کنید، در قسمت نوشتن پیام یک آیکون جدید به شکل میکروفن اضافه شده است.

پیام صوتی اینستاگرام اِلـبان

با زدن و نگه داشتن آیکون میکروفن صدای شما ضبط می شود (دقیقا مانند تلگرام و واتساپ) و با رها کردن آن پیام صوتی ارسال می شود. چنانچه دریافت کننده پیام نیز اینستاگرام خود را به روز کرده باشد، می تواند با صوت به شما پاسخ دهد.

نکته مهم این است که برخلاف تلگرام و واتساپ شما نمی توانید بعد از ارسال پیام صوتی آن را پاک کنید، اما هنگام ضبط پیام اگر پشیمان شدید، با کشیدن انگشتتان به سمت چپ (به سمت عکس سطل زباله) می توانید ارسال پیام صوتی را متوقف کنید.

پیام صوتی اینستاگرام اِلـبان

علاوه بر امکان ارسال پیام صوتی در نسخه جدید اینستاگرام، ویژگی ساخت گروه دوستان نزدیک نیز که پیش از این بیان کرده بودیم بهینه شده و یک ویژگی خیلی خوب برای افراد کم بینا ایجاد شده است که به واسطه آن روی عکس ها و پست ها امکان نوشتن فراهم شده و افرادی که از دستیار صوتی که صفحه را می خواند استفاده می کنند، می توانند با این ویژگی جدید توضیحات روی خود عکس ها را نیز بشنوند!


مطلب مرتبط: اگر در موبایلتان با اینستاگرام به مشکل خورده اید حتما به این پست مراجعه کنید. 


 

دیدگاهتان را بنویسید