باز کردن گوگل مپ در ویز یا هر مسیریاب دیگری با چند اقدام بسیار ساده!

گوگل مپ در ویز دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گوگل مپ و ویز هر دو از پرکاربردترین مسیریاب ها هستند که هر کدام مزایای خودش را دارد، اما اکثرا مایل هستند از ویز استفاده کنند. اما پیشفرض بسیاری از اپ ها گوگل مپ هست و گاها اجازه تغییر پیش فرض داده نمی شود. مخصوصا رانندگان تاکسی های اینترنتی که بارها از ما روش باز کردن گوگل مپ در ویز را خواسته اند. در ادامه البان به شما دو روش برای این کار آموزش خواهد داد.

یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل که برای آن درخواست های زیادی به سامانه تعمیرات البان هم شده است، همین استفاده از مقصد گوگل مپ در ویز است.

روش مستقیم

تفاوتی نمی کند گوشی شما آیفون باشد یا اندروید. این شیوه برای بازکردن مقصد گوگل مپ در ویز در هر دو نوع پلتفرم کارآیی دارد. به ترتیب مراحل زیر اقدام کنید:

  • آدرس مورد نظر در گوگل مپ که نشان داده شد (به اصطلاح dropped pin که شد) از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا مشخصات مقصد نشان داده شود. یکی از این مشخصات طول و عرض جغرافیایی مقصد مورد نظر شماست.
  • این طول و عرض جغرافیایی را کپی کنید.

گوگل مپ در ویز البان

  • وارد ویز یا هر اپ مسیریاب دیگری که می خواهید بشوید. در بخش جستجو طول و عرض جغرافیایی کپی شده را پیست کنید. وقتی سرچ کنید، دقیقا همان مقصد داخل گوگل مپ در ویز باز می شود و می توانید با آن مسیریابی را انجام دهید!

گوگل مپ در ویز البان

مطلب مرتبط: حل مشکل نقشه ویز

روش غیر مستقیم

روش دیگری که می خواهیم آموزش دهیم، فقط در گوشی های اندروید کارآیی دارد و نیاز به نصب یک برنامه دیگر هم هست. اگر در گوشی خود از طریق تغییر دادن اپ های پیش فرض به نتیجه نرسیدید (که بسیاری از کاربران همین گونه بوده اند) می توانید از اپی که به شما معرفی می کنیم استفاده کنید.

گوگل مپ در ویز البان

اپ Send to Navigation اپی است که به واسطه آن می توانید موقعیت مکانی در گوگل مپ را در هر اپ مسیریاب دیگری من جمله ویز باز کنید! نحوه کار این اپ همان است که در روش مستقیم گفتیم اما دیگر لازم نیست تا شما دستی کپی و پیست کنید. در گوگل مپ مقصد خود را مشخص می کنید و با استفاده از این اپ در هر مسیریاب دیگری بازش می کنید. اگر آن مسیریاب را هم نصب نداشته باشید، شما را به گوگل پلی هدایت می کند تا نصبش کنید.

لینک دانلود اپ در گوگل استور

در واقع این اپ هم برای بازکردن موقعیت مکانی گوگل مپ در ویز طول و عرض جغرافیایی را کپی می کند و در جستجوی مسیریاب هدف شما پیست می کند و آن را انتخاب می کند. کارهای روش مستقیم را برایتان انجام می دهد!

18 دیدگاه

    • سلام
      احتمالا یک مرتبه برای باز کردن لوکیشن از اسنپ استفاده کرده اید و تیک مربوط به انتخاب این اپ به عنوان پیش فرض را فعال کرده اید.
      با استفاده از آموزش http://blog.elbaan.com/archives/1371 اپ های پیش فرض را می توانید تغییر دهید

      چنانچه مشکلتان حل نشد، وارد سایت البان به نشانی https://elbaan.com/ شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس بگیرند

  • سلام .من چطور میتونم ادرس مغازه خودمو توی اسنپ یا ویز فعال کنم.در واقع توی گوگل مپ ادرسم و ثبت کردم .ولی توی اسنپ و ویز نشونم نمیده و فقط تو گوگل مپ نشونم میده.ممنونم راهنمایی کنید.

    • سلام
      امکان ثبت این آدرس ها وجود دارد، اما فقط خودتان می توانید ببینید و سایر کاربران نمی توانند این آدرس را ببینند.
      در اسنپ: در قسمت تنظیمات گزینه ای وجود دارد به عنوان آدرس های منتخب. در آن می توانید مقاصد گوناگون از جمله مغازه تان را اضافه کنید.
      در ویز: هر مقصد مورد نظری را که انتخاب کنید، گزینه ای وجود دارد تحت عنوان Add favorite با یک مثلث و علامت مثبت، با زدن این گزینه می توانید مقاصد مورد نظرتان را تعیین کنید و در هنگام جستجو با نامی که برایش انتخاب می کنید، جستجو کنید

    • سلام در این حالت انگشت خود را روی مپ نگه می دارید و گزینه غیر فعال شدن را انتخاب میکنید سپس وارد واتساپ شده و یکی از لوکیشن های قبلی را باز کرده و گزینه باز شدن همیشه با برنامه ویز یا هر برنامه دلخواه ای را انتخاب می کنیم و سپس مپ را فعال می‌کنیم

    • سلام
      وقتی روی لوکیشن می روید، و دایرکشن را می زنید، اگر برنامه ای را به صورت پیش فرض انتخاب نکرده باشید، می توانید از بین تمام برنامه های مسیریاب یکی را انتخاب کنید

  • سلام، یک لینک از لوکیشن مد نظر در گوگل مپ برای ما ارسال شده، و نمیشه تو برنامه دیگه بازش کرد، راه کپی پیست کردن مختصات ایمنه؟
    توضیحتون هم خیلی خوب بود ممنون

  • سلام ببخشید من تو برنامه اسنپ وقتی میزنم رو مسیریابی تو ویز باز میشه که میخوام ولی چند روزه مسیر نمیده هر کاریم کردم درست نشد باید چیکار کنم ولی از تو خود برنامه ویز هر جارو سرچ میکنم مسیر میده درسته، مسیر مبدا یا مقصد تو برنامه اسنپ دیگه تو ویز باز نمیشه ینی میره تو ویز ولی مسیر نمیاد هیچی خواهشا راهنمایم کنید

دیدگاهتان را بنویسید