آموزش نحوه آپدیت اندروید هم با گوشی و هم با رایانه

نوشته شده توسط البان

هر ساله شماره جدیدی از ورژن اندروید معرفی می شود و گوشی های مختلفی نیز به انواع به روز رسانی ها قابل آپدیت هستند. البته زمان و ورژن آپدیت اندروید در گوشی های مختلف کاملا مربوط به شرکت سازنده آنها می باشد. در ادامه البان درمورد نحوه چک کردن اینکه گوشی شما قابل آپدیت هست یا خیر و نحوه انجام این به روز رسانی آموزش خواهد داد.


ورژن آپدیت اندروید در گوشی های مختلف کاملا مربوط به شرکت سازنده آنها می باشد


مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری موبایل

برای آنکه بفهمید که گوشی شما به روز رسانی جدید دارد یا خیر، کافی است وارد تنظیمات گوشی شده، در بخش درباره گوشی (About phone یا About device) وارد شوید. در این بخش قسمتهایی وجود دارند که مربوط به دانلود کردن به روز رسانی ها یا آپدیت ها می باشند. از طریق آن ها می توانید متوجه شوید که آیا گوشی شما به روز رسانی جدید دارد یا خیر. توصیه گروه اِلـبان به شما این است که حداقل ماهی یک بار کنترل کنید که آیا به روز رسانی جدیدی وجود دارد یا خیر. گاها به روز رسانی ها مربوط به شماره اندروید گوشی شما نیستند و یک به روز رسانی امنیتی مربوط به گوشی شما از جانب شرکت سازنده گوشی شما هست که توصیه ما این است که قطعا آن را دانلود نمایید. اگر هم دوست ندارد که به طور خودکار این به روز رسانی ها دانلود شوند، گزینه مربوطه را از حالت خودکار خارج سازید. دانلود شدن به روز رساین به منزله نصب شدن آن نیست و هنگام دانلود همچنان می توانید از گوشی خود استفاده کنید.

بعد از آنکه متوجه وجود آپدیت اندروید برای گوشی خود شدید چند راه برای به روز کردن گوشی وجود دارد که در ادامه دو روش از روی خود گوشی و با استفاده از کامپیوتر را به شما آموزش خواهیم داد. توصیه اما این است که در هر دو حالت قبل از هر اقدامی از گوشی خود و اطلاعات مهم آن یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

روش آپدیت اندروید از روی گوشی

بعد از متصل کردن گوشی به اینترنت، همانطور که بالاتر گفتیم به بخش درباره گوشی وارد شوید. در بخش آپدیت نرم افزار گزینه چک کردن آپدیت را انتخاب نمایید. چنانچه آپدیتی وجود داشته باشد، به شما ورژن و حجم آن گفته می شود. چنانچه مایل باشید می توانید همان موقع دانلود کنید یا برنامه بدهید تا در زمانی دیگر دانلود و نصب شود. اما چنانچه آپدیتی موجود نباشد پیغامی ظاهر خواهد شد که گوشی شما آپدیت هست.

روش آپدیت اندروید با استفاده از رایانه

برای آپدیت اندروید با کامپیوتر لازم است که در ابتدا نرم افزار مدیریتی مربوط به گشوی خود را از سایت آن روی سیستم خود نصب کنید. (مثلا Kies برای سامسونگ استفاده می شود) بعد از نصب این برنامه به سایت شرکت گوشی خود رفته و در بخش ساپورت و دانلودها به دنبال آپدیت اندروید گوشی خود باشید. ممکن است سایت مربوطه اطلاعاتی از شما بخواهد تا گوشی شما را به درستی رصد کند. در این صورت سایت می داند که چه ورژنی روی گوشی شما نصب است و کمک خواهد بود تا دانلود بیهوده نداشته باشید.

اگر آپدیتی وجود داشت آن را دانلود کنید. اگر گوشی یا کاربری خود را در سایت شرکت مربوطه وارد نکردید، حتما از طریق بخش درباره گوشی ببینید که ورژن اندروید نصبی روی گوشی شما چیست و بعد اقدام به دانلود کنید چراکه ممکن است تکراری دانلود نمایید. راه دیگر کنترل جدید بودن به روز رسانی، نگاه کردن به تاریخ انتشار آن است، اگر قدیمی است یعنی احتمالا در گوشی شما هم هست.

بعد از آنکه فایل را دانلود کردید، گوشی خود را به رایانه وصل کنید و از طریق نرم افزار مربوطه فرآیند آپدیت اندروید گوشی خود را آغاز نمایید.

 

چنانچه در هریک از مراحل نیاز به راهنمایی و کمک داشتید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی البان استفاده کنید.

8 دیدگاه

  • من گوشیم htc 820g هستش
    من چند بار سعی در آپديت گوشیم از همین روش بالا بودم اما هر دفعه که اینکار رو انجام میدادم ، تو وسط های آپديت ، علامت اندرويدی که دست و پاش شکسته اومد و گفت که به روز رسانی نا موفق و برای درست کردنش مجبور شدم ببرمش بیرون و ریستش کنند و همون اندرويد قبلی را از اول نصب کنند.
    چیکار کنم تا اینجوری نشه ?
    علتش چیه ?

      • سلام خسته نباشید میشه کمک کنید
        من گوشیم سامسونگ a7 2018 هس ک خیلی وقت تو سایت ها دیدم ک آپدیت اندروید ۱۰ براش اومده ولی از طرف خود گوشی چیزی برام نیومده
        کلی تو سایت ها گشتم و مطالب آموزشی رو خوندم و گفته بودن ک اگه رام مربوط به کشورایی که فارسی رو ساپورت میکنن هم نصب کنیم مشکلی نیست الان سوالم اینه ک واقعا مشکلی نداره؟
        رام هایی هم ک دیدم برای همین گوشی خودم هستن با توجه به بیلد نامبرشون اما برای ایران نیستن مثلا برای لهستان روسیه و فرانسه هستن ولی خب زبان و کیبورد فارسی رو ساپورت میکنن

        • سلام
          خیلی ممنون
          وقت بخیر
          مشکلی پیش نمی آید، اما در سایت ایران موبایل نسخه رام اندروید 10 ایران هم قرار داده شده و می توانید از آن استفاده کنید.
          اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، می توانید با ثبت درخواست رایگان در سامانه تعمیرات موبایل البان با نشانی https://elbaan.com/repair/ از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید

  • سلام وقت بخیر
    گوشی سامسونگ A10 دارم اما از مارچ 2022 اپدیت جدیدی برای گوشیم نیومده؟ لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه میتونم آپدیت جدید دریافت کنم؟

  • سلام.من تبلت سامسونگ تب 3دارم که خیلی وقته به روز نشده.هر برنامه ای میخام نصی کنم یا برنامه رو نمیخونه یا میزنه متوقف شد. از طریق کامپوتر خواستم بروز کنم هر بار تو 80 درصد یا یکم مونده به آخرش قطع میکنه و بروز نمیشه.فیلتر شکن سایفون ورژن قدیمی نصب کردم اما بازش میکنم میزنه متوقف شد.هیچ جوره نمیتونم بروزش کنم.لطفا کمکم کنید بگین چیکارش کنم درست بشه

دیدگاهتان را بنویسید