اندروید پای یا همان اندروید 9 با چه خصوصیاتی ممکن است به گوشی شما راه پیدا کند؟

اندروید پای دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

شرکت گوگل در سال جاری اندروید پای یا اندروید 9 را به عنوان سیستم عامل جدیدش معرفی کرد. این به روز رسانی در حالی ارائ می شود که خیلی از گوشی های اندرویدی هنوز حتی به اندروید 8 هم ارتقا پیدا نکرده اند. اما این موضوع دلیل نمی شود تا به ویژگی ها و خصوصیات اندروید 9 نپردازیم. گوشی های زیادی می توانند منتظر این به روز رسانی باشند، اما زمان آن اصلا معلوم نیست.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

مصرف باطری

اندروید پای از لحاظ مصرف باطری بسیار بهینه تر شده است. بخشی در گوشی اضافه می شود که شما می توانید مصرف باطری را کاملا مدیریت کنید. گوشی هوشمندتر می شود و می داند که شما در هر زمان از روز ممکن است از چه اپی استفاده کنید و بنابراین سی پی یوی دستگاه شما با توجه به این اطلاعات کار خواهد کرد. کاهش 30 درصدی مصرف باطری ادعای گوگل در این راستا هست.

روشنایی نسبی در اندروید پای

اکثر دارندگان گوشی های اندروید از نور پس زمینه خود شاکی بوده اند. حتی با فعال کردن گزینه روشنایی نسبی (با توجه به نور محیط، نور صفحه کم و زیاد می شود) باز هم نور صفحه نمایششان مطلوب نبوده. این مشکل قرار است در اندروید پای حل شود.

عملیات اپ

گوشی های با اندروید 9 خیلی باهوش تر می شوند. قبلا در هنگام جستجوی داخل گوشی، آخرین اپ های مورد استفاده تان نمایش داد می شد، اما در اندروید 9 علاوه بر آخرین اپها، پیش بینی گوشی از اپی که می خواهید استفاده کنید نیز به نمایش در می آید! این پیش بینی بر اساس تحلیل بر روی رفتار گذشته شما انجام می گیرد.


مرتبط: 6 ویژگی اندروید که آیفون حتی با iOS 12 هم نخواهد داشت


جابجایی بین اپها

در اندروید 9 جابجایی از یک اپ به اپ دیگر، منظور اپ های باز هست، متفاوت خواهد شد و تا حدودی شبیه به گوشی های آیفون می شود!

کم و زیاد کردن صدا در اندروید پای

قسمت کم و زیاد کردن صدا و همچنین جلوگیری از چرخش صفحه نمایش شکل جدیدی به خود می گیرد. در پایین صفحاتی که باز می کنید، یک گزینه وجود دارد که سریعا می توانید در آن صفحه جلوی چرخش را بگیرید.

بهتر بودن دیجیتال یا Digital Wellbeing

در اندروید پای شما با یک ویژگی جدید و جذابی تحت عنوان Digital Wellbeing مواجه خواهید شد. این اپ مدت زمان استفاده شما از گوشی و اپ های داخل آن به تفکیک را بیان می کند. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی ببینید که نوع رفتار شما با گوشی به چه شکلی هست.

 

چند ویژگی دیگر در اندروید پای

  • دیدن اطلاعات بیشتر هنگام قفل بودن صفحه نمایش
  • دیدن درصد باقی مانده شارژ گوشی در پایین صفحه بدون نیاز به روشن کردن صفحه
  • ایموجی های بیشتر
  • مزاحم نشوید بهتر با استفاده راحتتر
  • بلوتوث قوی تر با امکان اتصال همزمان 3 دستگاه
  • ویژگی Lockdown که گوشی را به گونه ای قفل می کند که هیچ چیزی روی آن دیده نخواهد شد!
  • پشتیبانی از چند دوربین

این بود اطلاعات مختصری از آپدیت جدید اندروید، اندروید پای. اینکه این آپدیت را چه زمانی دریافت می کنید یا که اصلا دریافت خواهید کرد را کسی نمی داند، اما به صورت کلی تمام به روز رسانی ها از طریق تنظیمات گوشی انجام می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید