کارت سوخت المثنی را حتما بگیرید تا بدون بنزین نمانید

رمز کارت سوخت
نوشته شده توسط البان

با توجه به ارزانتر بودن بنزین داخل ایران نسبت به کشورهای همسایه، پدیده قاچاق بنزین به این کشورها یکی از معضلات امروز کشور ایران به حساب می آید. ارائه بنزین تنها بوسیله کارت سوخت یکی از راه حل های شرکت ملی پالایش نفت است که بعد از چند سالی توقف قرار است مجدد از سر گرفته شود.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

این موضوع اگرچه مستقیما موبایلی نیست، اما برخی کارهایش با موبایل امکان پذیر هست و در راستای هدف اصلی گروه البان در زمینه آموزش و رفاه، این آموزش را تقدیم می‌نماییم. برای استعلام وضعیت کارت سوخت نیز روشی پیامکی و سریع در انتهای پست برایتان گفته شده است.

زنده شدن کارت‌های سوخت

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی کسی نیاز به کارت سوخت برای سوختگیری نداشته است، اکثر افراد ممکن است کارت خود را گم کرده باشند. برای این دسته از عزیزان، امکان گرفتن کارت سوخت المثنی فراهم شده و از امروز، 3 آذر الی 24 آذر ماه 97 با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می توانند اقدام به درخواست صدور کارت المثنی نمایند. توصیه ما این است که هر چه زودتر اقدام کنید و در روزهای آخر در صف های طولانی احتمالی نمانید. علاوه بر مراجعه حضوری قرار است از روز دوشنبه، مورخ 5 آذر 97 سامانه اینترنتی و غیرحضوری درخواست کارت سوخت المثنی نیز راه اندازش شود.

خوب است قبل از مراجعه و هر گونه اقدامی به سایت خدمات الکترونیک پلیس +10 مراجعه کنید و از آخرین وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوید، ممکن است کارت شما در دفتر پست منتظر شما باشد و نیازی نباشد تا اقدام به صدور المثنی کنید که احتمالا پلیس نیز این کار را نخواهد کرد!

کارت سوخت اِلـبان

هنگام مراجعه بایستی شماره موبایل و کد ملی مالک و همچنین کارت ماشین را به همراه داشته باشید. این کار هم برای صاحبان خودرو و هم صاحبان موتورسیکلت برای سوختگیری واجب است. ماشین های عمومی و دولتی و قولنامه ای نیز تنها از همین طریق می توانند اقدام به ثبت نام کنند. اگر خودروی شما تازه پلاک شده است، به احتمال خیلی زیاد کارت شما در پست هست.

مطلب مرتبط: بدون معطل شدن در صف، معاینه فنی بگیرید

 

چند نکته مهم در رابطه با کارت سوخت 

  1. اگر کارت سوخت داشته باشید، با ثبت نام به هر طریقی (حضوری و در دفاتر پلیس +10 و یا غیرحضوری و از طریق سایت یا اپ) کارت سوخت قبلی شما خود به خود در لحظه ثبت اطلاعات شما در سامانه برای کارت المثنی باطل خواهد شد و باید منتظر بمانید تا کارت جدید به دست شما برسد یا فعال شود!
  2. اگر رمز کارت خود را فراموش کرده اید می توانید با در دست داشتن آن یا از طریق سامانه معرفی شده رمز آن را تغییر دهید و نیازی به مراجعه و ثبت نام برای کارت المثنی نیست (شماره رمز پیش فرض در تمام کارت های سوخت 4 رقم آخر شماره ملی فرد روی کارت است)
  3. در صورت بروز هر گونه مشکلی در هر کدام از روش های ذکر شده کافی است با تلفن 09627 تماس بگیرید.
  4. هنوز در رابطه با محدودیت های موجود در گذشته برای خودروها در زمینه گرفتن کارت سوخت ابلاغیه ای صادر نشده است (تا به امروز 1397/9/3)

مطلب مرتبط: فراموشی رمز کارت سوخت

آخرین اخبار در رابطه با کارت سوخت

  • سوختگیری از ۲۲ مرداد تنها با استفاده از کارت‌های سوخت امکان پذیر است
  • برای همه کارت سوخت مجزا صادر می‌شود و بحث اتصال به کارت بانکی فعلا منتفی است.
  • اگر قبلا برای کارت سوخت اقدام کرده‌اید با استعلام از سایت، چنانچه ذکر شود به پست داده شده، باید با مدارک مورد نیاز به پست مراجعه نمایید.

24 آبان 98 آغاز سوخت‌گیری سهمیه‎ای با کارت بنزین

اواخر روز پنجشنبه، اعلام شد که سوخت گیری از این پس به صورت سهمیه بندی هست. هر کارت سوخت ماشین های شخصی، ماهانه 60 لیتر بنزین دارد و تا شش ماه می تواند این مقدار را ذخیره داشته باشد. قیمت این بنزین سهمیه ای لیتری 1500 تومان تعیین شده و در صورت تمام شدن آن، ماشین داران می توانند بنزین آزاد و با کارت سوخت جایگاه داران، بدون محدودیت و با قیمت لیتری 3000 تومان سوخت گیری کنند.

در مورد بنزین سوپر نیز، این بنزین با قیمت لیتری 3500 تومان و فقط با کارت سوخت جایگاه داران قابل استفاده هست.

اگر همچنان کارت سوختتان به دستتان نرسیده، ابتدا از طریق سایت پلیس +10 وضعیت را پیگیری کنید، اگر به جایی نرسیدید با در دست داشتن مدارک ماشین و صاحب آن، هرچه زودتر به پلیس +10 مراجعه کنید تا آخرین وضعیت آن را بدانید.

 

در رابطه با استعلام وضعیت کارت سوخت، می توانید از طریق پیامک به شماره 1101202040 نیز اقدام کنید. برای این منظور کافی است شماره VIN یا همان شناسه خودروی خود که در پشت کارت درج شده است را به شکل زیر به این شماره پیامک کنید:

استعلام پیامکی وضعیت کارت بنزین خودرو

ارسال ترکیب حرف V ستاره شماره شناسه کارت ماشین خودرو مانند زیر:

SMS-Gas-Card-Car-Elbaan

استعلام پیامکی وضعیت کارت سوخت موتورسیکلت

ارسال ترکیب حرف M ستاره شماره شناسه کارت موتورسیکلت مانند زیر:

SMS-Gas-Card-Motor-Elbaan

نکته مهم: هرگز پیامک های کارت سوختی را جدی نگیرید و اصلا لینک داخل پیامک را باز نکنید!!!

تا به امروز هیچگونه پرداخت برای خدمات دولتی، به صورت پیامکی نبوده و هرگز به خاطر این گونه پیامک ها اطلاعات حساب بانکی خودتان را به جایی ندهید!

1 دیدگاه

  • باز هم یه طرح جدید برای دوشیدن مردم بدبخت !
    امروز به صورت اتفاقی رفته بودم خلافی خودرو بگیرم پلیس – 10 جا سوزن انداختن نبود!! از هر شخص هم 20000 ت دریافت میکردن برای ثبت نام کارت سوخت!!

دیدگاهتان را بنویسید