آتش سوزی در شهرک اکباتان تنها به دلیل شارژ موبایل

آتش سوزی موبایلی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چندی پیش در فاز یک شهرک اکباتان یک آتش سوزی عجیبی رخ داد و خسارت های مالی بدی به بار آورد. البته خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید و تنها وسایل منزل سوختند و افراد ساکن در منزل و همسایه ها آسیبی ندیدند. شاید برایتان عجیب باشد هنگامی که بدانید دلیل اصلی این آتش سوزی یک موبایل بوده! (عکس مربوط به این آتش سوزی نیست! آتش سوزی موبایلی در فاز 1 شهرک اکباتان رخ داده که عکسی از آن در اختیارمان نبود)

بعد از بررسی ها و مطالعات به عمل آمده از سوی تیم آتش نشانی معلوم شد که صاحبخانه شبانه گوشی اش را به شارژ زده و این گوشی را روی مبل گذاشته. اما گوشی لیز خورده و وارد یکی از درزهای مبل شده. گوشی هنگام شارژ شدن، حسابی داغ شده و بدلیل عدم امکان خنک شدن و تبادل حرارت با محیط اطراف، باطری اش منفجر شده، آتش گرفته و آتش به سایر وسایل خانه نیز سرایت کرده است! افراد خانه در اتاق خواب ها خواب بوده و متوجه آتش سوزی در مرحله اول نمی شوند، اما وقتی می شوند که دیگر آتش گسترده شده بوده است.


مرتبط: دلیل آتش گرفتن گوشی


همانطور که قبلا هم به طور مفصل درمورد دلیل آتش گرفتن گوشی ها صحبت کردیم، هنگامی که نوت های 7 سامسونگ آتش می گرفتند، در مورد نحوه عملکرد باطری و دلیل آتش گرفتن آن نیز کاملا توضیح دادیم. در اینجا به اجمال، مجددا به موارد مهم می پردازیم.

آتش سوزی توسط گوشی موبایل تعمیرات موبایل البان

باطری های لیتیوم یونی که در اکثر وسایل شارژ پذیر مورد استفاده قرار می گیرند، متشکل از آند، کاتد و ماده ای شیمیایی در میان آن دو می باشند. اتصال آند به کاتد به هر دلیلی و همچنین داغ شدن بیش از اندازه ماده شیمیایی باعث انفجار و آتش سوزی باطری گوشی می شود. در واقع یک آسیب فیزیکی کوچک ممکن است این اتفاق را نتیجه شود و یا داغ شدن بیش از اندازه. معمولا گوشی های امروزی کمتر امکان در آوردن باطری توسط کاربر را دارند و به همین دلیل آسیب فیزیکی خیلی جدی نیست.

اما در مورد داغ شدن گوشی. یکی از شایع ترین حالات داغ شدن گوشی بعد از ماندن در ماشین داخل آفتاب، شارژ شدن گوشی است. اینکه کاربران گوشی خود را شبانه به شارژ می زنند. قبلا گفته ایم که این کار در کاهش عمر باطری گوشی در شرایطی تاثیر ندارد، اما مشکل آنجایی شروع می شود که این گوشی در شرایط بدی قرار گیرد و با داغ شدن بیش از اندازه باعث آتش سوزی شود. مانند مورد واقعی شهرک اکباتان که میان درزهای بالش های رویی مبل قرار گرفته بود و یا خطرناک تر از آن کسانی که گوشی به شارژ خود را کنار بالش خود، زیر پتو و یا زیر تشک یا بالش قرار می دهند که در واقع به نوعی یک بمب حرارتی در کنار خود فعال می کنند.


مرتبط: راهکارهایی برای افزایش عمر باطری گوشی


هنگام شارژ گوشی تان حتما به این نکته توجه کنید که امکان تبادل حرارتی داشته باشد و خیلی داغ نشود، اگر هم احساس می کنید باتری گوشی تان خراب شده، باد کرده یا خیلی زود به زود شارژ خالی می کند، حتما حتما به فکر تعویض آن باشید. برای این کار هم زحمت زیادی لازم نیست. از طریق نوار ابزار زیر یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان در سریع ترین زمان ممکن و به رایگان با شما تماس گرفته و مشاوره های لازم را ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید