استعلام خلافی خودرو بدون واسطه و کاملا مطمئن با گوشی موبایل

استعلام خلافی خودرو ، البان
نوشته شده توسط البان

با توجه به گران شدن جریمه تخلفات رانندگی، استعلام خلافی خودرو یکی از مواردی است که خوب است رانندگان هر چند وقت یک بار انجام دهند و در صورت دیدن تناقضات و یا عدد بالای آن بتوانند پیگیری کنند. البان در راستای داشتن یک زندگی با موبایل راحت تر مطمئن ترین روش ها برای استعلام خلافی خودرو را به شما آموزش می دهد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

مراقب اپ‌های فراوان و متنوع استعلام خلافی خودرو باشید

اگر در انواع بازارهای اپ موبایل واژه خلافی را جستجو کنید، متوجه فراوانی تعداد اپ های این چنینی می شوید. اما آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟ پاسخ کوتاه و صریح به این سوال حقیقتا “خیر” هست!

مطلب مرتبط: پیگیری وضعیت کارت سوخت

بارها پلیس فتا اعلام کرده که اپ هایی با مضمون استعلام و پرداخت خلافی خودرو بوده که خلافی را صحیح به کاربر نشان می دهند، اما هنگام واریز، متاسفانه پول به حساب جایی دیگر می رود و خلافی ها پابرجا مانده اند!

بنابراین توصیه داریم اصلا به سراغ این اپ ها نروید و راه های مطمئن جایگزین را انتخاب نمایید. در ادامه برایتان خواهیم گفت.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو به روش‌های مطمئن

پلیس راهنمایی رانندگی چند شیوه را به عنوان روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو معرفی کرده است. علاوه بر حضور در دفاتر پلیس +10 روش های غیرحضوری ساده تری هم وجوددارد که همه را برایتان شرح خواهیم داد:

استعلام پیامکی خلافی خودرو

اگر به کارت خودروی خود دقت کنید، در کارت های جدید روی آن و در کارت های قدیمی پشت آنها، اعداد و حروف انگلیسی نوشته شده اند که به آن VIN خودرو گفته می شود. چیزی مانند IMEI برای گوشی ها و سایر ادوات.

مطلب مرتبط: سامانه تهران من

برای استعلام خلافی خودرو، کافی است این عدد VIN را به شماره 1101202020 (صد و ده، صد و بیست، بیست، بیست) پیامک کنید. در پاسخ به شما گفته می شود که دریافت خلافی از این طریق هزینه ای دارد، اگر با این هزینه موافق هستید، عدد 2 را به همین شماره بفرستید. با ارسال عدد 2 در پاسخ به شما میزان خلافی خودرو و اینکه این میزان مربوط به خلافی های تا چه تاریخی است ارسال می شود.

استعلام خلافی خودرو ، البان استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر مقداری خلافی داشتید و می خواهید بدون اطلاع از اینکه دلیل آن چیست پرداخت کنید، می توانید مجدد پیامکی این کار را هم انجام دهید. کافی است هنگام وارد کردن VIN در انتهای آن علامت * (ستاره) بگذارید. در پاسخ برای شما شناسه قبض و شناسه پرداخت هم ارسال خواهد شد. برای پرداخت آن باید وارد سامانه پرداخت خلافی خودرو بشوید و با شناسه های دریافتی اقدام به پرداخت کنید.

نگران نباشید. با تایید دریافت پیامک شما فقط همان مبلغ ذکر شده را باید پرداخت کنید و تا نخواهید پیامک دیگری برایتان ارسال نخواهد شد و بنابراین هزینه ای هم برایتان نخواهد داشت!

مدل دیگر این هست که عدد پایین بارکد در پشت کارت را به صورت “مربع (عدد بارکد) ستاره” به این سرشماره ارسال کنید.

با همین سرشماره و ارسال شماره گواهینامه، می توانید وضعیت نمره منفی خودتون را هم استعلام کنید!

مطلب مرتبط: قبض های بالا به دلیل پیامک های مبتنی بر محتوا

استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD

برای برخی از افراد روش پیامکی جواب نمی دهد و نمی توانند شناسه پرداخت و شناسه قبض دریافت کنند. روش دیگری که برایتان شرح خواهیم داد با استفاده از کد USSD هست. کدی که پلیس 110 ایجاد کرده و در نظر دارد خدمات دیگری را نیز در آینده به آن اضافه کند.

برای استعلام خلافی خودرو کافی است کد “ستاره 110 مربع” را شماره گیری نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

در منوی ابتدایی خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید، یعنی عدد 1 را در پاسخ ارسال نمایید (حتما می دانید که زبان کیبورد باید انگلیسی باشد)

استعلام خلافی خودرو ، البان

مرحله بعدی نیز با ارسال عدد 1 گزینه استعلام خلافی خودرو را انتخاب می کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

شماره VIN خودرو را وارد نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر فقط مبلغ و وضعیت خلافی خودرو را می خواهید، عدد 1 و اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت را هم می خواهید گزینه 2 را ارسال کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

هزینه سرویس را تایید کنید.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر شارژ کافی داشته باشید تا هزینه کسر شود، پیامکی حاوی اطلاعات درخواستی تان برایتان ارسال خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو ، البان

اگر بخواهید و حوصله مرحله به مرحله پیش رفتن را ندارید، می توانید با وارد کردن کد زیر تمام مراحل را خلاصه کرده و با شماره گیری این کد خلافی را دریافت کنید:

بدون شناسه قبض و پرداخت:

استعلام خلافی خودرو ، البان

با شناسه قبض و پرداخت:

استعلام خلافی خودرو ، البان

اما راهی هم برای استعلام دلیل خلافی به صورت غیرحضوری وجود هم دارد.

استعلام خلافی خودرو از طریق سامانه آنلاین

چنانچه بعد از استعلام پیامکی متوجه شدید که خودروی شما خلافی دارد و خواستید بدانید دلیل آن چیست، می توانید این کار را از طریق سایت پلیس راهور به نشانی rahvar120.ir انجام دهید. در این سایت وارد بخش استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت شوید.

این بار به جای VIN باید عدد دیگری را وارد کنید. همانطور که خود سایت هم به صورت تصویری آموزش داده است بایستی شماره بارکد پستی کارت خودور را وارد کنید. با وارد کردن آن میزان و دلیل خلافی به شما نشان داده خواهد شد و به راحتی می توانید از همانجا اقدام به پرداخت خلافی خودرو نمایید.

استعلام خلافی خودرو ، البان استعلام خلافی خودرو ، البان

در این سایت پلیس راهور، کارها و خدمات دیگری هم وجود دارد، خدماتی نظیر استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام وضعیت کارت سوخت، استعلام وضعیت محموله پستی و … توصیه داریم حتما به این سامانه یک بار هم که شده مراجعه کنید.

مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10

روش دیگر و نهایی این هست که با در دست داشتن کارت ماشین به دفاتر پلیس +10 بروید و درخواست خلافی خودرو بدهید. این کار در دفاتر شامل هزینه دفتری می شود و به ازای هر صفحه ای که پرینت گرفته شود جداگانه هزینه ای دریافت می شود.

شکایت نسبت به خلافی خودرو

اگر نسبت به مبلغ و موارد خلافی خودروی خود شکایتی داشتید، باید ابتدا به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. پرینت خلافی را بگیرید. با مسئول مربوطه صحبت کنید. برخی از خلافی ها اصلا قابل شکایت نیستند. اگر گفت اقدام کنید، باید به مراکز شورای حل اختلاف مراجعه کنید و پس از کلی دوندگی و صرف زمان و هزینه ممکن است مبلغی از خلافی شما کسر شود.

کلا بهتر هست با رعایت قوانین خلاف نکنیم 🙂

کلام آخر

البان به شما توصیه می کند که واقعا مراقب اپ های استعلام خلافی خودرو باشید. در ابتدای پست گفتیم اما جا دارد باز هم بگوییم. متاسفانه گاها نمی توان اشخاص پشت پرده اپ های سارق این چنین را هم پیدا کرد. هر گاه پلیس راهور اپی را معرفی کرد و در سایت خودش هم قرار داد، می توانید از آن استفاده نمایید. تا آن موقع همین روش های گفته شده در این پست مطمئن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید