بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده برای انواع حالت‌ها

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان
نوشته شده توسط البان

وقتی اکانتتان هک شود، مهم نیست که چه میزان در اینستاگرام فعال باشید و چه تعداد فالوور دارید. حریم خصوصی شما به خطر افتاده و باید برای پس گرفتن آن و پیشگیری از اتفاقات بعدی زودتر دست به کار شوید. بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده موردی است که کاربران زیادی از البان پرسیدند که چگونه می توانند انجام دهند.

مطلب مرتبط: تیک آبی اینستاگرام

برای بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده ابتدا باید متوجه شوید که آیا اصلا هک شده اید یا خیر و بعدا با توجه به میزان هک شدن و دسترسی به اکانتتان برای بازیابی اش اقدام کنید.

آیا اینستاگرام من هک شده است؟

کاری را که در این بخش می گوییم خوب است که هر چند وقت یک بار انجام دهید. حتی اگر شکی هم ندارید، اما توصیه داریم که انجامش دهید.

اگر وارد اکانتتان می شوید، اما شک دارید که ممکن است هک شده باشید، باید ببینید که این اکانت شما از چه جاهایی فعال هست! یعنی چیزی مشابه به active sessions در تلگرام.

برای این منظور کافی است مراحل زیر را طی کنید تا متوجه لاگین های فعال در اکانتتان بشوید:

  • در اکانت اینستاگرامی خودتان وارد شوید و در بخش پروفایل، وارد تنظیمات (Settings) شوید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

  • در تنظیمات به بخش امنیت (Security) بروید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

  • در بخش امنیت گزینه Login Activity را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

  • در اینجا می توانید تمام لاگین های اکانتتان از جمله لاگین فعال فعلی را ببینید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

  • اگر گزینه ای مشکوک می بینید، روی سه نقطه مقابل آن بزنید تا یک پاپ آپ باز شود
    • در این پاپ آپ روی گزینه Log Out بزنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

  • اینستاگرام به شما توصیه می کند که اگر مشکوک شده اید، خوب است که رمزتان را هم عوض کنید. اگر حوصله کنید و این کار را انجام دهید خیلی خوب خواهد بود.

اگر در موارد بالا گزینه ای مشکوک دیدید، با تغییر رمز و لاگ اوت کردن آن گزینه مشکلتان حل می شود. اما این مورد برای زمانی است که می توانید وارد اکانتتان بشوید.

بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده، بدون امکان ورود به آن

اولین کاری که معمولا هکرها انجام می دهند این است که رمز اکانت شما را تغییر می دهند. این گونه شما دیگر امکان ورود به اکانتتان را نخواهید داشت. اگر چنین شود، شما از اکانتتان بیرون شده و نمی توانید با اطلاعات قبلی وارد آن شوید.

بازیابی اکانت اینستاگرام ، البان

برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود، بلافاصله اقدام کنید و با روش بازیابی رمز اینستاگرام اقدام به تغییر دادن رمز اکانت اینستاگرام خودتان بکنید. اگر هکر خیلی پیش نرفته باشد و ایمیل اکانتتان را عوض نکرده باشد، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

بعد از تغییر دادن رمز اکانت و ورود به آن، کارهای بخش اول را فورا انجام دهید و تاریخچه لاگین های اکانتتان را بررسی کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده، وقتی ایمیلتان هم تغییر کرده

کاری که معمولا هکرها می کنند این هست که علاوه بر تغییر رمز اکانت شما، نام کاربری و ایمیلیتان را هم عوض می کنند! در واقع با این کار هم تمام اقدامات ذکر شده تا به اینجا را خنثی می کنند.

با این وجود بازیابی اکانت اینستگرام شما کاری محال نیست. اولین اقدام این هست که در ایمیل اولیه متصل به اکانتتان، همان که به آن دسترسی دارید، خیلی دقیق دنبال ایمیلی از اینستاگرام باشید. اگر هکر بخواهد ایمیل شما را عوض کند، یا وقتی که عوض می کند، ایمیلی از طرف اینستاگرام برایتان ارسال خواهد شد که آیا شما این کار را تایید می کنید یا خیر.

در متن این ایمیل گفته می شود اگر این کار را خودتان نکردید، فلان لینک را بزنید تا به حالت سابق برگردید. در بخش اسپم و حتی زباله دان ایمیلتان خوب به دنبال این ایمیل باشید.

مطلب مرتبط: راه حل های عمومی رفع مشکلات اینستاگرام موبایل

اما اگر این ایمیل وجود نداشت چه کار کنیم؟

بعضا گزارش شده که هکر، حتی ایمیل را هم هک کرده و هیچ اثری از این ایمیل اینستاگرام باقی نگذاشته! اما اگر قبلا کاری کرده باشید، همچنان راه نجات باقی است! 🙂

راه اول این است که شما اکانت فیس بوکی داشته باشید و آن را به اکانت اینستاگرامی خودتان لینک کرده اید. اگر چنین کاری را قبلا کرده باشید، می توانید از طریق تنظیمات داخل اکانت فیس بوک خودتان اقدام به تغییر دادن رمز اکانت اینستاگرامی خودتان بکنید.

download-instagram-data-DigiDoki

گزینه دوم که احتمالا برای ما ایرانی ها هم ساده تر باشد، گزینه پیامکی است. اگر قبلا در اکانتتان یک شماره موبایل تعریف کرده باشید، الان شانس دارید و می توانید اکانت خودتان را پیامکی بازیابی کنید! کافی است در صفحه لاگین گزینه get help signing in را انتخاب کنید و سپس گزینه phone را زده و شماره موبایلی که در اکانتتان تعریف کرده اید را وارد کنید تا پیامک بازیابی و تغییر رمز برایتان ارسال شود.

کلام آخر

پیشگیری همیشه بهتر از درمان هست. اگر هنوز اکانتتان هک نشده است، اولا با استفاده از رمز دو مرحله ای اینستاگرام آن را ایمن کنید و در مرحله بعدی هم شماره موبایلتان را برای اکانتتان تعریف نمایید

هرگاه هر گونه سوالی هم داشتین می توانید از خدمات مشاوره رایگان البان بهره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید