خطر موشک در هاوایی چرا و چگونه اعلام عمومی شد؟

خطر موشک در هاوایی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

چند روز پیش در روز 13 ژانویه 2018 افرادی که در هاوایی بودند بر روی گجت ها و گوشی هایشان با پیغامی خاص مواجه شدند که ترس بسیار زیادی را بر دلشان انداخت. پیغامی منتشر شد که مراقب باشید، هاوایی در معرض حمله موشکی است، این یک پیغام الکی نیست. این هشدار خطر موشک در هاوایی باعث هرج و مرج های بسیار زیادی در شهر شد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی


کره شمالی به سوی ژاپن موشکی پرتاب کرده است و باید هر چه زودتر پناه بگیرید!


بعدها دولتمردان هاوایی اعلام کردند که این یک خطای انسانی بوده و اشتباها فردی دکمه اعلان خطر را زده بوده است! جالب اینکه همچون اعلام خطر موشک در هاوایی یک مورد در ژاپن هم رخ داد و آن هم تنها 2 روز بعد از مورد هاوایی! در مورد ژاپنی گفته شده بود که مراقب باشید، کره شمالی به سوی ژاپن موشکی پرتاب کرده است و باید هر چه زودتر پناه بگیرید. که بلافاصله اعلام شد این نیز یک خطای انسانی بوده!

Image result for japan missile alarm

اما واقعا چرا چنین اتفاقاتی می افتد؟ با توجه به وجود عده ای قدرت طلب و به نوعی دیوانه میان سیاستمداران در دنیا و مخصوصا افرادی که توانمندی های زیادی دارند اما متاسفانه بویی از صلح طلبی و آرامش نبرده اند، کشورهای مختلف دنیا به نوعی دنبال راهی هستند برای هشدار دادن سریع و بموقع به ملتشان، در مواقعی که ممکن است خطری پیش بیاید! چیزی شبیه به آژیرهای وضعیت قرمز در زمان بمباران کشور عزیز خودمان.

اما نکته ای که وجود دارد این است که چرا باید چنین سیستم هایی با یک خطای انسانی ساده فعال شده و این همه هرج و مرج و احساس ناامنی میان مردم ایجاد کند؟ این یک سوال کوچک است که خیلی هم پیچیده نیست!  معلوم نیست که با ترس ناشی از خبرهای های همچون اخطار خطر موشک در هاوایی چه آسیب های اجتماعی و اقتصادی ای در کشورها ممکن است رخ دهد. اگر این اخطارها تکرار شوند، همچون داستان چوپان دروغگو، دیگر کسی آنها را جدی نخواهد گرفت و در مواقع واقعی خطر دیگر به کار نخواهند آمد! ایده و طرح بسیار پسندیده است و حتما می توان با تدابیر کوچکی جلوی چنین وقایعی را گرفت!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید