4 روش برای انتقال فیلم از اندروید به آیفون و بالعکس

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان
نوشته شده توسط البان

عکس و فایل نسبت به فیلم از حجم خیلی کمتری برخوردار هستند و انتقال آنها شاید با شیوه های بیشتری ممکن باشد. اما برای انتقال فیلم از اندروید به آیفون و بالعکس چهار روش اصلی برایتان شرح خواهیم داد.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

نکته مهم این هست که در این روش ها نیاز به استفاده از وسیله سوم یعنی رایانه نبوده و با استفاده از خود گوشی ها کار نقل و انتقال انجام خواهد گرفت. موضوعی که شاید 3-4 سال پیش از این نشدنی یا بسیار سخت انجام می گرفت.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان

درست است که عنوان مطلب در رابطه با انتقال فیلم از اندروید به آیفون است اما این شیوه هایی که ذکر خواهند شد، برای هر نقل و انتقالی مناسب هست، حتی اندروید به اندروید و یا آیفون به آیفون.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون با استفاده از اپ‎های انتقال دهنده فایل

در سال های اخیر برنامه های انتقال دهنده فایل بسیار زیادی به وجود آمده اند و نکته مهم در آنها این هست که امکان انتقال فایل در هر پلتفرمی حتی پلتفرم های متفاوت مانند اندروید و iOS برقرار هست.

البته که انتقال فایل در پلتفرم های متفاوت کمی نیاز به کارهای اضافه دارد، اما در آخر نتیجه کار یکی هست. در هنگام اتصال بین گوشی اندروید و آیفون باید گزینه مربوطه در اپ انتخاب شود. برخی اپ ها یک شبکه مجزا از طریق هات اسپات گوشی اندروید ایجاد می کنند و از این طریق انتقال فایل انجام می گیرد.

نکته جالب این است که در بسیاری از اپ ها اصلا نیازی به اتصال به وای فای خاصی نیست و خود گوشی ها با یکدیگر تشکیل یک شبکه را می دهند.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان

برخی از این اپ ها عبارتند از: SHAREit، Zapya، Feem و Xender. لطفا دقت داشته باشید که از منابع صحیح آن ها را دانلود کنید، چرا که به این اپ ها دسترسی استفاده از کارت حافظه و فضای داخل گوشی داده می شود و اگر نسخه فیک نصب کنید، دسترسی خطرناکی داده اید.

از این اپ ها برای انتقال فایل بین گوشی و رایانه هم می توان استفاده کرد! فایل دریافتی در کش برنامه ذخیره می شود. وقتی آن را به حافظه گوشی انتقال دادید (در گوشی های اندروید) برای پیشگیری از پر شدن حافظه گوشی آن را از داخل برنام حذف کنید.

یک تفاوت اساسی این روش با روش های دیگر این هست که فرستنده و دریافت کننده فیلم باید نزدیک به یکدیگر باشند.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون با استفاده از اپ‎های چت

با توجه به حجم فیلمی که می خواهید ارسال کنید اپ های چت زیادی هستند که می‎توانید برای این منظور استفاده کنید. برخی اپ ها مانند واتساپ محدودیت حجم دارند و اما اپی مانند تلگرام این محدودیت را هم ندارد.

در این اپ‎ها معمولا دو گزینه برای ارسال وجود دارد، یکی به صورت فایل و دیگری به صورت فیلم. ارسال به صورت فایل از کیفیت و حجم فیلم نمی کاهد و ممکن هست که خیلی هم زمانبر شود. اما ارسال به صورت فیلم، با توجه به گزینه انتخابی حجم فیل و همینطور کیفیت آن را تغییر می دهد.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان

یک موضوع مهم این هست که این کار یک حجم اضافه در گوشی شما را نیز اشغال می کند. این فیلمی که شما ارسال یا دریافت می کنید در کش برنامه خواهد ماند که خود اشغال کننده بخشی از حافظه دستگاه شما خواهد بود. بنابراین اگر حجم فایل زیاد هست بعد از تمام شدن نیاز دو طرف، توصیه داریم از کش یا همان حافظه پنهان برنامه حذفش کنید تا دچار مشکل پر شدن حافظه گوشی نشوید.

استفاده از سرویس‎های ذخیره داده ابری

گزینه بعدی استفاده از فضای ذخیره دیتای ابری است. سرویس های ابری زیادی برای این منظور وجود دارند و البته هر یک نیز حجم رایگان محدودی در اختیار شما قرار می دهند. با توجه به حجم فیلم ارسالی و همچنین فضایی که فرستنده و گیرنده هر دو در آن اشتراک دارند یکی را انتخاب کرده و فیلم را به اشتراک بگذارید. توضیح کاملی از انواع شرکت های ارائه دهنده سرویس ابری را می توانید در لینک https://blog.elbaan.com/archives/3904 بیابید.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان

انتقال فیلم از اندروید به آیفون با استفاده از سرویس‎های آنلاین

تفاوت این مورد با موارد دیگر ذکر شده در رابطه با انتقال فیلم از اندروید به آیفون این هست که نیازی نیست که دو طرف یک اپ واحد نصب کرده یا در فضای ابری مشترک کاربری ایجاد کرده باشند. سایت هایی هستند که شما فایل خود را در آن ها آپلود می کنید و یک لینک دانلود ایجاد می کند. با به اشتراک گذاشتن این لینک دانلود، سایر افراد می توانند آن را دانلود کنند.

انتقال فیلم از اندروید به آیفون البان

سایت هایی نظیر Send Anywhere و We Trasnfer از این قبیل هستند. کافی است ارسال کننده در آن اکانت ایجاد کند، فیلم را بارگذاری کند و لینک دانلود آن را به اشتراک بگذارد. تنها موضوع مطرح این هست که این فیلم و لینک دانلود هیچ گونه محدود سازی برای انتخاب افراد قابل دانلود در حالت کلی ندارد!

کلام آخر

البان چهار روش برای انتقال فیلم از اندروید به آیفون و بالعکس را معرفی کرد. به جز یک روش بقیه روش ها نیاز به مصرف اینترنت دارند و در این رابطه باید هوشیار باشید. در صورت استفاده از انواع اپ مراقب باشید که اپ را از کجا دانلود می کنید و چه دسترسی هایی به آن می دهید. شاید یک کار خوب این باشد که هنگام استفاده نکردن از آن دسترسی هایش را محدود کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید