اینترنت نیم بهای اپراتورها در حمایت از سایتهای داخلی و تذکری مهم برای استفاده از آن

نوشته شده توسط البان

اپراتورها چندی است در جهت حمایت از اینترنت ملی و سایت های داخلی اقدام به ارائه اینترنت نیم بها و با 50 درصد تخفیف کرده اند. اپراتورها برای لیستی از سایت ها که می توانید در سایت اپراتور خود به آن دسترسی داشته باشید اینترنت را با تخفیف 50 درصدی محاسبه می کنند.

اما نحوه تشخیص این طرح به چه صورت است؟ هنگامی که شخصی با IP ایران وارد سایت های ذکر شده در لیست می شود چنانچه از اینترنت خط خود استفاده می کند مقدار حجم دانلودی اش نصفه محاسبه می شود و به نوعی از اینترنت نیم بها استفاده می کند.


مرتبط: تعرفه ها در اپراتورها


چنانچه شما از خواننندگان و دنبال کنندگان کانال اِلـبان هم باشید حتما در مورد ایرانسل و گرانتر حساب شدن اینترنت در صورت استفاده از فیلتر شکن خوانده اید. اما اگر از این دسته از دوستان نیستید اشکالی ندارد. در ابتدا توصیه دارم که در کانال ما عضو شوید و سپس به اصل ماجرا توجه کنید:

در ابتدا در شرایط بسته های اینترنتی ایرانسل عبارتی وارد شده بود که بسیاری از خوانندگان را دچار سوتفاهم ساخت. ایرانسل گفته بود: “در صورت استفاده از VPN/فیلترشکن یا اتمام ترافیک ملی، هزینه استفاده از اینترنت به صورت عادی محسابه می شود.” این عبارت همه را به این اشکال رسانده بود که در صورت استفاده از VPN اینترنت از بسته شما محاسبه نمی شود و به صورت آزاد و گرانتر محاسبه خواهد شد. اما بلافاصله با گسترش این خبر سایت ایرانسل این عبارت خود را تغییر داد و برای کانال ها توضیحاتی را ابلاغ کرد.

اینترنت نیم بها , Elbaan

فیلترشکن و اینترنت ایرانسل، اِلـبان

قرار از این است که همانطور که بالاتر هم توضیح دادم اینترنت ملی یا داخلی تنها برای کسی نیم بها است که از داخل ایران وارد آن شود، یعنی IP او ایرانی باشد. وقتی که شخصی از VPN/فیلترشکن استفاده می کند درواقع IP خود را تغییر می دهد و دیگر قابل تشخیص نیست که از داخل به این سایت ها رفته! بنابراین با استفاده از VPN/فیلترشکن اینترنت شما داخل محسوب نمی شود و از حالت عادی محاسبه می شود و از روی بسته ای که خریداری نمودین و اینترنت نیم بها نخواهد بود!

 

جمله ایرانسل در سایتش به این شکل تغییر کرده: “اگر بسته اینترنت خریده باشید، صرفنظر از تغییر نشانی IP شما (مثلا در صورت استفاده از نرم افزارهای تغییردهنده IP) حجم ترافیک مصرفی همچنان از بسته اینترنت شما کسر می شود.”

New-Irancell-site-DigiDoki

فیلترشکن و اینترنت ایرانسل، اِلـبان

آیا شما هم تا به حال برای استفاده از اینترنت موبایل خود به مشکل خورده اید؟ اگر نیاز به تعمیرات اینترنت گوشی موبایل خود نیاز داشتید می توانید از طریق نوار ابزار زیر یک درخواست ثبت کرده تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید