سیستم مناسب ویندوز 10 باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

سیستم مناسب ویندوز 10 ، البان
نوشته شده توسط البان

حتما شنیده اید که پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 نزدیک است. همین خبر کافی است که تا برای در امان ماندن از هر گونه خطرهای امنیتی و ویروسی به سمت ویندوزهای جدیدتر و مخصوصا ویندوز 10 برویم. اما سیستم مناسب ویندوز 10 باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ البان در این پست برایتان توضیح می دهد.

مطلب کاربردی: تعمیرات لپ تاپ

خصوصیات سیستم مناسب ویندوز 10 (تقریبا مشابه به ویندوز 7)

در این بخش حداقل امکاناتی که سیستم شما باید داشته باشد تا ویندوز 10 امکان نصب روی آن را داشته باشد را خواهیم گفت. اما حتما متوجه هستید، که این ویژگی ها حداقلی بوده و چنانچه بخواهید از نرم افزارها و برنامه های دیگری استفاده کنید، چنین کانفیگی می تواند کمی شما را اذیت کند.

حداقل مشخصات سیستم مناسب ویندوز 10 :

  • CPU: حداقل 1GHz
  • RAM: برای ویندوز 32 بیتی 1GB و برای ویندوز 64 بیتی 2GB
  • حافظه: حداقل 32 گیگ
  • کارت گرافیک: DirectX 9-compatible یا بالاتر با درایور WDDM 1.0

این موارد تقریبا شبیه به نیازمندی های ویندوز 7 هستند، اما ویندوز 10 فضای بیشتری اشغال می کند. بنابراین اگر الان روی سیستم شما ویندوز 7 یا ویندوز 8 نصب هست و مشکلی ندارید، اگر مشکل کمبود حافظه نداشته باشید، نباید با ویندوز 10 هم مشکلی داشته باشید.

سیستم مناسب ویندوز 10 ، البان

باز هم برای آنکه تاکید بیشتری کرد باشیم، موارد ذکر شده برای سیستم مناسب ویندوز 10 در واقع حداقل موارد مورد نیاز برای خود ویندوز هستند. مسلما شما فقط از خود ویندوز نمی خواهید استفاده کنید.

مطلب مرتبط: پشتیبان گیر از رایانه شخصی

در سیستمی با این کانفیگ، شما برای بسیاری از برنامه ها و حتی وبگردی با مشکل مواجه خواهید شد. اینکه چه کارهایی می خواهید بکنید و نیازمندی آنها چیست، کاملا به خودتان بستگی دارد.

ویندوز 10 سریعتر از ویندوز 7

اگر از کاربران ویندوز 10 شنیده باشید، این سیستم عامل مرتب در حال به روز رسانی بوده است. به روز رسانی ها هم همگی برای بهتر شدن این سیستم عامل بوده اند. به واسطه همین به روز رسانی هاست که می توان گفت ویندوز 10 از ویندوز 7 و حتی ویندوز 8 هم سریعتر هست.

بنابراین خیلی مهم هست که سعی کنید آخرین نسخه ویندوز 10 را نصب کنید.

 سیستم مناسب ویندوز 10 ، البان

روش ارتقا به ویندوز 10

اگر ویندوزی که در حال حاضر استفاده می کنید، لایسنس دار و اصلی هست، هنوز تقریبا یک ماه (تا 14 ژانویه 2020) فرصت دارید تا سیستم خود را به صورت رایگان به ویندوز 10 آپدیت کنید. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت، کدی است که ویندوز فعلی شما با آن رجیستر شده است.

اما اگر هم خواستید بدون به روز رسانی و این مسائل به ویندوز 10 کوچ کنید، باید از بازار آن را تهیه کنید. دقت داشته باشید که هر چقدر نسخه ای که خریداری می کنید، جدیدتر باشد، نیاز شما به آپدیت کمتر خواهد بود!

در مورد این مسائل هر گونه کمی نیاز داشتید، می توانید روی گروه تیم تخصصی البان حساب باز کنید. به راحتی از طریق سامانه تعمیرات تخصصی لپ تاپ با چند کلیک ساده می توانید درخواست ثبت کرده تا متخصصان لپ تاپ البان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و به رایگان راهنمایی های لازم را ارائه نمایند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید