صحبت کردن افراد لال با کمک اپ موبایل جینی (Jeenie)

صحبت کردن افراد لال ، البان
نوشته شده توسط البان

شاید یکی از مشکلات اصلی صحبت کردن افراد لال این باشد که آنها با ایما و اشاره و به زبان بدن خودشان راحت می توانند ارتباط برقرار کنند اما شاید همه کس نداند که هر حرکت به چه معنایی هست. البان در این پست اپی را معرفی می کند که این مشکل را تا حد زیادی برطرف می سازد.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

راه های صحبت کردن افراد لال با استفاده از گوشی

نوشتن یکی از گزینه هایی است که افراد ناشنوا و لال با استفاده از آن می توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند. اما در یک مکالمه طولانی نوشتن می تواند طاقت فرسا باشد و طرفین مکالمه را اذیت کند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

چت تصویری یک گام خوب در این راستا محسوب می شود. به هر حال افراد به هر طریقی که در حالت واقعی با یکدیگر مکالمه می کنند، با چت تصویری هم می توانند مکالمه کنند. اما زبان صحبت کردن افراد لال با بقیه فرق دارد و ممکن است همه آن را بلد نباشند. یعنی نفهمند که یک فرد چه می گوید و نتوانند هم به خوبی به او حرف خود را برسانند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

اپ جینی زبان افراد لال می شود

یک گروه اپی را طراحی کردند با نام جینی، Jeenie. کار این اپ آسان ساختن صحبت کردن افراد لال با استفاده از گوشی است. چه در راه نزدیک و چه در راه دور. به نوعی یک دستیار صوتی برای این افراد محسوب می شود.

صحبت کردن افراد لال ، البان

فرد ناشنوا و لال حرکات گفتاری خود را برای اپ انجام می دهد. این حرکات که به نوعی بین المللی هم هستند، توسط برنامه گرفت شده و جملات و کلمات معادل آن معلوم می شوند. کار اپ این هست که این کلمات و جملات را با صدای بلند بگوید!

بنابراین جینی حرکات را رصد کرده و جملات و کلمات پشت آن را بیان می کند. با این کار افرادی که ناشنوا نیستند، به راحتی می توانند منظور گوینده را متوجه شده و به راحتی با او ارتباط بگیرند.

صحبت کردن افراد لال ، البان

معمولا حالت برعکس یعنی گفتار فرد برای یک ناشنوا مشکل زیادی نخواهد بود، حتی اگر زبان بین المللی را بلد هم نباشند.

دانلود اپ جینی

این اپ در حال حاضر برای زبان انگلیسی و بر اساس حرکات گفتاری امریکایی طراحی شده است. این موضوع می تواند ایده خوبی برای برنامه نویسان داخلی باشد تا برنامه ای مشابه تهیه کنند. این شرکت در نظر دارد تا این اپ را برای زبان های دیگری نیز پیاده سازی کند.

لینک دانلود اپ جینی برای اندروید

لینک دانلود اپ جینی برای آیفون

امیدواریم به زودی زود، بتوانیم اپی مشابه به جینی اما برای همی میهنان عزیزمان در بلاگ البان معرفی کنیم تا با افتخار راه حل ایرانی یکی از مشکلات این افراد را بیان کرده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید