طرح ترافیک 98 و سامانه تهران من برای مجوز ورود به طرح

تهران من ، دیجی دُکی
نوشته شده توسط البان

طرح ترافیک 98 مسئله ای که افراد زیادی را نگران کرده و علم و آگاهی کم افراد از این طرح سبب می شود تا بازار شایعات همچون بسیاری از مسائل دیگر کشور داغ باشد و شهروندان را گمراه کند. به‌دلیل آنکه بخش زیادی از اقدامات طرح با استفاده از گوشی انجام می گیرد و این موضوع یکی از چیزهایی‌ست که در زندگی با موبایل امروزه اهمیت دارد، در این رابطه برایتان خواهیم گفت.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

روند طرح ترافیک 98 چگونه است؟

تا تیرماه، طرح همچون سال گذشته خواهد بود و در دو محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک اصلی اجرا خواهد شد. از تیرماه به بعد، محدوده زوج و فرد تغییر نام داده و به محدوده دوم کنترل آلودگی هوا تبدیل خواهد شد که در ادامه در رابطه با آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

طرح ترافیک 98 ، اِلـبان

در طرح 98 و از اول تیر ماه، هر ماشین اجازه دارد در هر فصل تا 20 مرتبه به محدوده دوم طرح ترافیک (محدوده زوج و فرد فعلی) وارد شود، بدون آنکه نگران زوج و فرد بودن پلاکش باشد. این تعداد روز برای ماشین های با پلاک شهرستان، 15 روز در هر فصل است. هرگاه تعداد ترددهای ماشین ها از این تعداد روز عبور کند، مشمول پرداخت طرح خواهد شد.

نحوه خرید طرح

از سال گذشته شهرداری تهران سامانه “MyTehran” را معرفی کرد و تمام کارهای مربوط به طرح ترافیک و برخی دیگر از کارها را در آن سر و سامان داد. برای استفاده از امکانات سامانه تهران من، چنانچه گوشی اندروید داشته باشید، به راحتی می توانید اپ مربوط به آن را نصب نمایید، در غیر این صورت می توانید یا از طریق وبسایت آن و یا با شماره گیری کد دستوری *137# به امکانات آن همچون رزرو طرح ترافیک، استعلام ملک و پیام به 137 استفاده نمایید.

طرح ترافیک 98 ، اِلـبان

بعد از ایجاد کاربری در سامانه تهران من، باید که خودروی خود را در آن تعریف کنید. هنگام تعریف خودرو نیاز به مدارکی از خودرو خواهید داشت که به ترتیب خود سامانه به شما خواهد گفت تا عکسی از آنها را در سیستم بارگذاری کنید.


مطلب مرتبط: پرداخت عوارض جاده های بین شهری بدون داشتن برچسب


پس از تعریف ماشین باید حساب شهروندی خود را شارژ نمایید. حداقل موجودی شما باید برابر با یک طرح کامل باشد، تا هنگام تردد از طرح، با توجه به ساعات و موقعیت های عبوری تان از حسابتان کسر شود. اگر حساب شما از پیش شارژ شده باشد، به نفعتان خواهد بود.

!!هر شخصی که در تهران با ماشین شخصی اش می خواهد تردد داشته باشد، باید برای استفاده از روزهای رایگان تردد در طرح ترافیک 98 در سامانه تهران من یک کاربری از پیش ساخته باشد!!

تخفیفات و نکات مهم در رابطه با هزینه طرح

  • در طرح ترافیک 98 خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر باشند، از تخفیف 25 درصدی برخوردار خواهند بود.
  • عبور از طرح محدوده دوم (زوج و فرد فعلی) مشمول نصف هزینه طرح اصلی خواهد بود.
  • افرادی که منزلشان داخل طرح اصلی باشد، بعد از اعلام در سامانه تهران من، در زمان مقرر باید با مدارک خواسته شده به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایند تا مشمول قوانین و شرایط خاص افراد ساکن در طرح اصلی شوند.
  • در طرح ترافیک 98 برای افرادی هم که در محدوده دوم طرح ترافیک هستند، باید که اعلام کنند تا مشمول تخفیفات خاص مربوط به محدوده خود شوند.
  • برای تردد در طرح، توصیه می شود حداقل به اندازه یک مرتبه ورود به طرح اصلی، در حساب شهروندی خود پول داشته باشید، تا متناسب با عبور و مرورتان از حسابتان کسر شود و این موضوع ارزان تر خواهد بود.

جریمه عبور از طرح بدون مجوز

در سال 98 قرار بر این شد، تا در صورت عبور غیر مجاز از هر یک از محدوده های طرح ترافیک، پس از اعلام پیامکی به صاحب خودرو، فرصتی یک ماهه در نظر گرفته شود تا تنها با پرداخت عوارض مربوطه از طریق سامانه تهران من، مشمول جریمه های بیشتر نشود.

طرح ترافیک 98 ، اِلـبان

!!به منظور دریافت این پیامک لازم است که قبل از تردد حتما در سامانه ثبت نام شده باشد. ثبت نام و دریافت پیامک رایگان است.!!

 

دیدگاهتان را بنویسید