رمز گوشی تان را فراموش کردید؟ نگران نباشید، اینم درست میشه!

رمز گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

این روزها رمزهای زیادی را باید به خاطر بسپاریم، از رمز انواع کارت ها گرفته تا رمز گوشی و رمز رایانه شخصی. گاهی این رمزها آنقدر زیاد و پیچیده می شوند که فراموششان می کنیم. اما خوشبختانه همیشه راهی برای بازیابی بسیاری از این رمزها وجود دارد. روی صحبت ما با کاربران اندرویدی است که رمز ابتدایی گوشی خود را فراموش کرده اند و نمی خواهند اطلاعاتشان با ریست فکتوری از بین برود. در ادامه چند راه برای بازیابی رمز گوشی تان را خواهیم گفت:


مرتبط: نحوه نصب اپ در اندروید


همانطور که همیشه گفته ایم، در ابتدای کار، حتما حتما خودتان جیمیل بسازید و از آن برای راه اندازی گوشی اندرویدی خود استفاده کنید. حال جیمیل گوشی از آن خود شماست، به راحتی می توانید روی گوشی قفل شده خود مسلط بوده و مدیریتش کنید.

مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری موبایل

بازیابی رمز گوشی از روی خود آن

اگر رمز گوشی تان را فراموش کرده باشید، با توجه به تنظیمات گوشی، پس از چند بار اشتباه وارد کردن رمز، یک لینک ظاهر می شود برای بازیابی رمز تحت یکی از عناوین Forgot Password یا Forgot Pattern. بمعنای فراموشی رمز یا فراموشی طرح رمز. اگر این لینک را بزنید، وارد صفحه ای می شوید که بایستی اکانت جیمیل خود، همان که روی گوشی ست کرده اید، را وارد کنید. با این کار احتمالا اجازه دسترسی به گوشی به شما داده خواهد شد.

Image result for android forgot password screen

اما اگر نشد نگران نباشید. وارد مرحله بعدی می شوید و آن همان تایید هویت دو مرحله ای است. در اینجا بعد از وارد کردن اطلاعات اکانت، با یکی از راه های تماس صوتی و یا پیامک بایستی کد ارسالی از طرف گوگل را وارد کنید.

بازیابی رمز گوشی از طریق جیمیل

راه دیگری هم هست. وارد اکانت گوگل خود شوید. روی هر سیستمی که در اختیار دارید. داخل اکانت جیمیل خود، تمام دستگاه هایی که جیمیل شما روی آن ها ست شده است قابل دیدن هستند و می توانید از طریق جیمیل آن ها را کنترل کنید.

بازیابی رمز گوشی از طریق  فلش کردن گوشی (در این روش تمام اطلاعات روی گوشی پاک می‌شوند)

البته اگر برایتان اطلاعاتتان مهم نیست، و یا اینکه قبلا از آنها نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید گوشی خود را فکتوری ریست کنید. گوشی خود را در حالت ریکاوری بالا بیاورید و از این قسمت گوشی را فکتوری ریست کنید.

Image result for android password pattern recovery

کلا خوب است که یه نرم افزار پشتیبان گیر خوب داشته باشید، و هر از چند گاهی از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در این مواقع خیلی نگرانی نداشته باشید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید