فروش گوشی دست دوم به بالاترین قیمت ممکن با چند اقدام کوچک

فروش گوشی دست دوم ، البان
نوشته شده توسط البان

هر شخصی به دنبال پیشرفت و به روز کردن خود است. دنیای گوشی و تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتما خودتان می دانید که هر روز گوشی های جدید با کلی قابلیت های جدید و جالب در حال ورود به بازار هستند. قیمت گوشی می تواند یکی از موارد بازدارنده به جهت تعویض آن باشد، اما فروش گوشی دست دوم خودمان می تواند تا حدودی این موضوع را راحت تر کند. در ادامه کمکتان می کنیم تا بتوانید هنگام فروش گوشی دست دوم خودتان، آن را به بالاترین قیمت ممکن بفروشید.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

پشتیبان گیری از گوشی

قبل از هر اقدامی، حتما حتما از تمامی اطلاعات داخل گوشی خود یک نسخه پشتیبان تهیه بفرمایید. اگر باید اول گوشی خود را بفروشید تا گوشی جدید بخرید و یا این کار را باید همزمان انجام دهید، بنابراین لازم هست که حتما قبل از اقدام پشتیبان گیری را انجام دهید. اما اگر می توانید گوشی جدید را بخرید و بعد از مدتی اقدام به فروش گوشی دست دوم خود کنید، می توانید از انواع روش های انتقال اطلاعات به گوشی جدید استفاده کنید.

فروش گوشی دست دوم ، البان

در گوشی های اندروید بسیاری از موارد را در اکانت جیمیل خود ذخیره خواهید کرد و در گوشی های آیفون در آیکلاد و اپل آیدی خود. اگر قرار است پلتفرم گوشی بعدی شما متفاوت باشد، یعنی اگر اندروید داشتین به آیفون بروید و بالعکس، به این نکته هم دقت داشته باشید که در گوشی جدید کدام سرویس موجود خواهد بود و شاید لازم باشد برخی چیزهای گوشی خود را به صورت غیر ابری و غیر آنلاین پشتیبان گیری کنید.

فکتوری ریست کردن گوشی

قبل از فروش حتما حتما باید گوشی خود را به حالت کارخانه ببرید. بلاخره شما کلی اطلاعات روی گوشی خود دارید که مسلما نمی خواهید دست شخص دیگری بیفتد. اگر آیفون دارید باید اپل آیدی خود را از روی گوشی خود بر دارید، وگرنه شخص بعدی می تواند به بسیاری از اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

فروش گوشی دست دوم ، البان

نحوه کار برای ریست فکتوری گوشی های اندروید آسان هست و برای گوشی های آیفون نیز می توانید از آموزش ریست فکتوری گوشی آیفون استفاده کنید. در هر کدام از این موارد سوال داشتید، می توانید به راحتی از خدمات مشاوره رایگان تعمیرات موبایل البان استفاده کنید.

توجه مهم: اگر روی گوشی شما تعمیرات بُرد انجام شده، حتما حتما قبل از اقدام به فکتوری ریست با یک کارشناس در این رابطه صحبت کنید. ممکن است گوشی شما دیگر روشن نشود. مخصوصا گوشی های آیفون!

رفع عیوب پیش از فروش گوشی دست دوم

گوشی شما مدتهاست که در دست شما بوده و ممکن است بخش هایی از آن نیز آسیب دیده باشند. پیش از اقدام به فروش حتما حتما گوشی خود را تعمیر کنید. اگر صفحه نمایش آن ترک دارد، اگر دوربینش مشکل دارد، اگر نیاز به تعویض باتری گوشی دارید و … حتما حتما قبل از اقدام به فروش گوشی دست دوم خود، نسبت به تعمیر گوشی اقدام کنید.

تعمیرات موبایل در منزل ، اِلـبان

گوشی شما در حالتی که مشکل دارد، به خصوص مشکل ظاهری، بسیار ارزان خریداری خواهد شد! به هر کجا ببرید می گویند این گوشی به درد نمی خورد و … به نوعی در سر مال خواهند زد. بنابراین حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که ببینید هزینه تعمیرات چقدر هست و گوشی شما چقدر می ارزد. سبک سنگین کنید و اگر دیدید که تعمیرات به صرفه هست و برای فروش مناسب هست اقدام به تعمیر کنید.

یافتن قیمت گوشی

با گشتی در فضای مجازی تا حدودی می توانید قیمت گوشی خود را پیدا کنید. البته با ده درصد بالا یا پایین. در بازار هم مراکزی هستند که گوشی دست دوم خرید و فروش می کنند و از طریق آنها هم می توانید قیمت گوشی دست دوم خود را بیابید.

موارد مهم هنگام فروش

برای فروش گوشی دست دوم خود، حتما باید جعبه گوشی را هم ارائه نمایید. از لحاظ قانونی خرید و فروش گوشی بدون جعبه و فاکتور، به نوعی مال خری حساب می شود و دارای جزا و کیفر می شود. اگر به مغازه و در بازار بفروشید، بدون جعبه بروید، به صورت خیلی بد و با قیمت پایین از شما خواهند خرید (البته اگر بخرند). اگر هم به شخص می فروشید، او را بعدا دچار مشکل خواهید کرد. مخصوصا اینکه روی جعبه شماره شناسه موبایل هم وارد شده و این موضوع در بحث طرح رجیستری بسیار مهم هست.

فروش گوشی دست دوم ، البان

مهلت تست در هنگام فروش گوشی یک امر ضروری و طبیعی هست، بین 24 ساعت تا یک هفته معمول این مدت زمان هست. و اینجا هست که باید به خریدار اطمینان کامل داشته باشید. هم از این جهت که ممکن است در دوره مهلت تست بلایی سر گوشی بیاورد، و هم اینکه … بهتر هست هنگام تحویل گوشی تمام موارد ظاهری آن چه سالم و چه معیوب را در قراردادی بین خودتان و خریدار نوشته و هر دو امضا کنید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

فروش گوشی دست دوم ، البان

در هنگام جابجایی و فروش گوشی دست دوم حواستان به طرح رجیستری و انتقال مالکیت باشد. شما باید با سیم کارت خود مالکیت گوشی را به سیم کارت شخص خریدار انتقال دهید.

کلام آخر

امیدواریم که بتوانید گوشی خود را به بهترین قیمت بفروشید. در هر یک از موارد ذکر شده می توانید به صورت کامل روی البان نیز حساب کنید. اما ذکر این نکته مهم هست که در حال حاضر گروه البان به هیچ عنوان کار خرید و فروش گوشی انجام نمی دهد. چنانچه تعمیرکاری از گروه البان به شما پیشنهادی در این زمینه بدهد، این موضوع به هیچ عنوان به سیستم مربوط نمی شود و فقط بین شما و تعمیرکار هست. شرکت این کار را مجاز نمی داند و مسئولیتی نیز در قبال این کار برعهده نخواهد گرفت اما شما مالک گوشی خود هستید و هر کاری که مایل باشید می توانید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید