مشکل امنیتی واتساپ چیست و چه باید کرد؟

مشکل امنیتی واتساپ | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

مشکل امنیتی واتساپ که به تازگی به مشکلات دیگر آن اضافه شده باعث شده تا افراد زیادی از واتساپ فرار کنند. اما برای آنکه بدانید این مشکل چیست به شما توصیه داریم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

مشکل امنیتی واتساپ چیست؟

اخیرا واتساپ یک پیام برای تمام کاربرانش ارسال کرده که عملا به اصطلاح گور خودش را کنده است! یک پیام امنیتی که شما ناچارا باید آن را بپذیرید تا بتوانید از واتساپ استفاده کنید.

متاسفانه اکثرا و به ناچار مجبوریم بدون اینکه بفهمیم این پیام به چه معنایی است آن را بپذیریم. حال ما برایتان توضیح می دهیم که واتساپ چگونه مرزهای شرم و حیا را جابجا کرده است.

شما با پذیرش اجباری این پیام به روز رسانی شرایط حریم خصوصی، در واقع به واتساپ و شرکت فیسبوک اجازه می دهید تا به تمام اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و هر کجا که بخواهند این اطلاعات را منتشر کنند.

یعنی تمام عکس ها، فیلم ها، حتی پیام های صوتی و … خلاصه با این اقدام عجیب واتساپ، اگر یک روزی یکی از خصوصی ترین عکس های خودتان را در فضای مجازی دیدید، اصلا نباید متعجب شوید.

مشکل امنیتی واتساپ | تعمیرات موبایل البان

راهکار فرار از این آپدیت واتساپ چیست؟

حالا که متوجه شدید که مشکل چیست، باید بگوییم که تنها راهکار فرار از این مشکل، فرار از کل واتساپ است! یعنی فعلا هیچ راهی نیست که بتوانید از واتساپ استفاده کنید و این گزینه را غیرفعال داشته باشید.

یا باید قید امنیت اطلاعاتتان را بزنید و یا اطلاعات خیلی خصوصی را با واتساپ جابجا نکنید. در این صورت می توانید از واتساپ نا امن استفاده کنید اما باز هم پیام ها و اصواتی هم که می فرستید در خطر خواهند بود.

چندی پیش نیز آقای دوروف مدیر تلگرام در مورد این مشکلات امنیتی در واتساپ و فیس بوک پیامی منتشر کرده بود، حالا با این کار واتساپ دیگر آبرویی عملا برای واتساپ نمانده و کاربران زیادی از آن در حال فرار هستند و به سایر اپ ها اجتماعی روی می آورند.

توصیه اول ما استفاده از تلگرام به جای واتساپ است، اما سختی های استفاده از تلگرام باعث شده افراد خیلی اذیت شوند. گزینه دیگر اپ اجتماعی سیگنال است که درحال حاضر فیلتر نیست، از لحاظ امنیتی بسیار قوی است و به اطلاعات شما کار خاصی ندارد اما هنوز تنظیمات آن در نسخه آیفون ناقص است که احتمالا با مراجعه بیشتر کاربران به آن این مشکل نیز حل شود.

نکته بسیار مهم: برای نصب اپ های جدید حتما از اپ استور و گوگل پلی یا گوگل استور اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید