آموزش نصب برنامه در اندروید 8 از منابعی به غیر از گوگل پلی

نصب برنامه در اندروید 8 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

همانطور که تا به حال حتما شنیده اید امسال اندروید 8 یا اوریو معرفی شده و گوشی هایی قرار است که این به روز رسانی را دریافت کنند. ما کمی در مورد نصب برنامه در اندروید 8 در پست اول گفته ایم. در این به روز رسانی نصب برنامه از منابعی به غیر گوگل پلی یا همان پلی استور کمی متفاوت هست و یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل می تواند باشد. به نوعی برای امنیت بیشتر گوگل نمی خواهد اجازه دهد تا از سایر منابع دانلود کنید!

مطلب مرتبط: اپلیکیشن گوشی و انواع مسائل پیرامون آن

این موضوع از طرفی با توجه به ویروسی شدن گوشی های اندرویدی خیلی خوب است اما از طرف دیگر با توجه به تحریم های گاه و بی گاه گوگل علیه ایران و کاربران ایرانی، می تواند مسئله ساز شود. در گذشته (اندرویدهای قبلی) با فعال کردن گزینه ای از طریق تننظیمات، امنیت و گزینه منابع ناشناخته، می توانستیم از هر جایی دانلود داشته باشیم. اما حالا چکار کنیم؟

نحوه نصب برنامه در اندروید 8 چگونه است؟

در برخی جاها گفته اند که نصب برنامه در اندروید 8 برای کاربران ایرانی تبدیل به رویا خواهد شد! اما در البان می گوییم که این هم راه و روش خودش را دارد و اصلا نیازی به نگرانی نیست. در ادامه به شما در مورد نحوه نصب برنامه در اندروید 8 از منابع متفرقه آموزش کاملی خواهیم داد.

اگر دوست دارید که فقط از گوگل پلی دانلود داشته باشید، برای نرم افزارهایی که برای ایران فیلتر هستند مجبور هستید از ف-ی-ل-ت-ر شکن استفاده کنید. یکبار یکی نصب کنید و برای همیشه از آن استفاده نمایید. اما اگر از قبل نداشته باشید، برای بار ممکن است مجبور شوید آن را از منبعی به غیر از گوگل پلی دانلود کنید.

اجازه نصب برنامه در اندروید 8 کمی امنیتی تر از گذشته شده. قبلا به صورت کلی اجازه صادر می شد، اما حالا باید به صورت جزئی این اجازه را بدهید. منظور از جزئی، راه ها و اپ های گوناگون جهت نصب برنامه ها هستند. مثل مرورگر شما یا حتی فایل منجر یا اپ هایی همچون مایکت و بازار. برای اجازه دادن برای نصب برنامه به تنظیمات (Settings) بروید و در آنجا گزینه اپ ها و اعلان ها (Apps and Notifications) را انتخاب نمایید. در انتهای این صفحه روی دسترسی مخصوص (Special Access) بزنید. در انتهای صفحه جدید نیز گزینه نصب سایر اپ ها (Install Other Apps) را انتخاب کنید.

نصب برنامه در اندروید 8 اِلـبان

در صحفه جدید لیستی از تمام اپ های موجود در گوشی خود را می بینید. حالا کافیست به آنها که می خواهید از طریقشان اپ نصب کنید، اجازه این کار را بدهید! روی اپ مورد نظر رفته و فعالش می کنید

نصب برنامه در اندروید 8 اِلـبان

بعد از این فعالسازی به اپ مربوطه رفته و اپ مورد نظرتان را دانلود و نصب می کنید.

اگر به اپ چنین دسترسی و اجازه ای نداده باشید، یک پیغام خطا ظاهر خواهد شد و شما را به درست کردنش در تنظیمات راهنمایی می کند.

نصب برنامه در اندروید 8 اِلـبان

ممکن است در صفحه ابتدایی تنظیمات گزینه Apps & Notifications شما چیز دیگری باشد. مثلا فقط Apps باشد. اشکالی ندارد، وارد همان شوید و بعد روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و وارد Special Access شوید. چنانچه باز هم مشکلی داشتین، اصلا نگران نباشید، کافی است یک درخواست در سامانه البان ثبت نمایید تا کارشناسان اِلـبان جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

شما بیشتر از چه طریقی اپ های مورد نیازتان را دانلود و نصب می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید