پیشگیری بهتر از درمان! با این ترفند ساده جلوی هک شدن اکانت تلگرام خود را بگیرید

هک شدن اکانت تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

مسدود و بسته شدن تلگرام بحثی است که این روزها بسیار داغ شده و خبرها حکایت از آن دارد که ممکن است هر آن تلگرام بر روی کاربران ایرانی بسته شود. اما تا وقتی که به صورت دائمی بسته نشده ما همچنان به شما درمورد ترفندها و مسائل مهم داخل تلگرام آموزش خواهیم داد. در این پست می خواهیم علاوه بر روش های ذکر شده در قبل، روش دیگری برای جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام را نیز که مدتها قبل به تلگرام اضافه شده است را به شما آموزش دهیم.


 

مرتبط: هک شدن تلگرام

 


در ابتدا یک دوره کوتاه از آنچه قبلا گفته ایم را تکرار می کنیم تا برسیم به اصل مطلب. رمزگذاری معمولی یکی از راه های پیشگیری است که البته باعث می شود تا وقتی که دستگاه شما که اکانت تلگرامتان روی آن نصب است در اختیار کسی قرار گرفت نتواند از آن سواستفاده کند. رفتن به تنظیمات و دیدن active sessions نیز راهی است برای آنکه ببینید که اکانت فعلی شما روی چه سیستم ها و دستگاه هایی نصب هست.

اما راه قوی و خوب دیگری هم هست که خود تلگرام آن را در اختیار شما قرار داده و آن Two-step verification هست. این کار درواقع یک رمز امنیتی بیشتری روی اکانت تلگرامی شما اضافه می کند و امکان هک شدن اکانت تلگرام شما خیلی کمتر می شود. اما این تایید دو مرحله ای چه هست؟ در ادامه به شما درمورد آن و نحوه فعالسازیش توضیح خواهیم داد.

هک شدن اکانت تلگرام اِلـبان

حتما هنگام نصب و ست کردن شماره خود برای تلگرام با این موضوع مواجه شده اید که تلگرام باید یک کد به شما پیامک کند تا شما آن را وارد کنید؟ حال با فعال کردن این گزینه علاوه بر کد پیامک تلگرام، بایستی برای فعالسازی اکانتتان، کدی که از قبل تعیین کرده اید را هم وارد کنید. درواقع قفلی است بر روی سایر قفلها که کلیدش تنها در دست خود شماست. برای فعال کردن آن از طریق تنظیمات تلگرام در گوشی خود وارد بخش امنیت یا privacy and security بشوید. و سپس گزینه two-step verification را انتخاب کنید. باید یک کد تعیین کنید و می توانید برای این کد یک راهنمایی هم قرار دهید تا به شما در به خاطر آوردن آن کمک کند.

مراقب باشید تا این رمز فراموشتان نشود. اما اگر هم فراموش کردید، مشکلی نیست، گزینه forgot code را که انتخاب کنید یک کد دیگر برایتان ایمیل خواهد شد که از طریق آن می توانید کد قبلی را بازیابی کنید و مشکل تلگرام خود را مرتفع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید