کاهش مصرف دیتا در گوشی های اندروید با چند کار ساده

کاهش مصرف دیتا
نوشته شده توسط البان

این روزها دسترسی به اینترنت خیلی ساده شده و به راحتی می توان هر جا که آنتن بود، با خط گوشی موبایل به اینترنت وصل شد. با وجود بسته های مختلف اپراتورها هم هزینه دسترسی به این اینترنت تا حدودی خوب هست. اما اگر برای کاهش مصرف دیتا کاری نکنیم این بسته ها هم قبل از سرآمدن موعد زمانی شان از لحاظ حجمی تمام می شوند و باید هزینه های زیادی پرداخت. برای کاهش مصرف دیتا راهکارهایی را ارائه خواهیم داد تا هزینه های اینترنتی شما بهینه شوند.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و نکات مهم در خصوص آن

کارهایی از قبیل کم کردن کیفیت، بستن اپهای سنگین اینترنتی، قرار دادن به روز رسانی ها بر روی حالت اتصال به وای فای از جمله کارهای اولیه برای کاهش مصرف دیتا هستند. اما در گوشی های هوشمند اندروید کارهای دیگری هم می توان انجام داد که در ادامه به سه مورد می پردازیم.

تنظیمات مرورگر کروم

معمولا اکثر ما از مرورگرهای خود گوشی استفاده می کنیم و کمتر زمانی یک مرورگر دیگر را نصب می کنیم. مخصوصا اگر آن مرورگر کامل بوده و تمام نیازهای ما را رفع نماید. در اندروید، کروم مرورگر اصلی است که خوشبختانه در آن به راحتی می توان مصرف دیتا را کاهش داد. برای این منظور کافی است در تنظیمات کروم رفته و وارد بخش Data Saver شوید. و آن را فعال کنید. متاسفانه این گزینه در حالت اولیه غیرفعال است.

کاهش مصرف دیتا

با انتخاب این گزینه می توانید تاثیرش را در مصرف بسته بعدی به خوبی مشاهده کنید. این کار علاوه بر کاهش مصرف دیتا ، سرعت بالا آمدن صفحات را نیز به صورت چشمگیری افزایش می دهد. شاید این کار باعث شود که موقعیت مکانی شما در برخی سایت ها خوب دیده نشود و یا بعضی عکس ها با کیفیت پایین نمایش داده شوند، اما تا 40درصد در مصرف دیتای شما صرفه جویی خواهد شد. البته این حالت برای صفحاتی که با  شروع می شوند و یا برای کروم در حالت مخفی یا incognito  کاربردی ندارد و بدون صرفه جویی در دیتا عمل می کند.

تنظیمات همسانسازی (sync)

در گوشی های اندروید بخشی از اطلاعات شما در جیمیلتان پشتیبان گیری می شود و به نوعی با جیمیلتان همسانسازی صورت می گیرد. اینها همگی از نت شما استفاده می کنند. می توانید آنها را خاموش کنید و هر از چند گاهی این کار را دستی انجام دهید.

کاهش مصرف دیتا

البته باید ببینید که کدام اطلاعات از اهمیت ویژه ای برایتان برخوردار هستند و احتمالا آنها را غیرفعال نکنید.


استفاده دائمی از اپهای وی پی ان و ف ی ل ت ر شکن نیز مصرف اینترنت شما را بسیار بالا می برند!


حذف اپ های غیرمفید

گاهی ما از روی کنجکاوی اپ هایی را نصب می کنیم و کمی از آنها استفاده کرده و بعد رهایشان می کنیم. غافل از اینکه این اپها دائما دارند در پس زمینه از اینترنت شما استفاده می کنند! خلاصه خوب است که برای کاهش مصرف دیتا اگر اپی را استفاده نمی کنید آن را حذف نمایید.

کاهش مصرف دیتا

استفاده دائمی از اپهای وی پی ان و ف ی ل ت ر شکن نیز مصرف اینترنت شما را بسیار بالا می برند، بنابراین توصیه اکید داریم تا تنها در مواقع لازم از آن ها استفاده کنید.

اینها که گفتیم روشهای ما بودند. شما چه روشی را برای کاهش مصرف دیتا به کار می برید؟

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید