گوشی قدیمی خود را چه باید بکنیم؟

گوشی قدیمی | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

بیشتر از یک دهه از همه گیری گوشی های اندروید می گذرد. تقریباً تمام کسانی که از آنها استفاده کرده‌اند، مجبور به خرید بیشتر از یکی شده‌اند. احتمالاً شما هم تعدادی گوشی قدیمی در اطراف‌تان دارید و بالاخره وقت آن رسیده که از شر آنها خلاص شوید.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی با البان در کمترین وقت و بالاترین کیفیت

تعدادی کاربرد عملی برای گوشی‌های اندروید قدیمی وجود دارد. مثلا اگر ابعاد گوشی به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توانید آن را به یک دوربین امنیتی یا دوربین داشبورد برای ماشین‌تان یا حتی قاب عکس تبدیل کنید. با این‌حال اگر نمی‌خواهید از یک تلفن قدیمی استفاده کنید، واقعاً نباید آن را نگه دارید. اجازه دهید توضیح دهیم.

 

ناامنی برای استفاده از گوشی قدیمی 

اگر گوشی اندروید قدیمی شما کاملاً خراب نشده، ممکن است همچنان از آن استفاده کنید. اگرچه این یک تصمیم مالی و زیست محیطی خوب است و مردم باید برای مدت طولانی‌تری از تلفن‌هایشان استفاده کنند، اما این کار به دلایل امنیتی می‌تواند ناامن باشد.

 

دستگاه‌های اندرویدی به دلیل عدم دریافت به‌موقع به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری یا کلا دریافت نکردن آنها به بدنامی شناخته شده‌اند. به‌روز رسانی‌های امنیتی ماهانه برای به‌روز نگه داشتن گوشی‌ها در برابر جدیدترین ویروس‌ها و حملات بدافزارها بسیار مهم است.

 

حتی تلفن‌های اندرویدی که به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند مثل بیشتر دستگاه‌های گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی‌ها، در نهایت بعد از مدتی دیگر هیچ‌یک از به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند. آنها دیگر در برابر تهدیدات جدید محافظت نخواهند شد و بهتر است بعد از آن دیگر از آن گوشی استفاده نکنید.

 

بسیاری از دستگاه های گلکسی سامسونگ تا پنج سال به‌روز رسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. گوشی‌های پیکسل گوگل بسته به مدل، پنج تا سه سال به‌روز رسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند.

 

 

نگهداری آنها کار امنی نیست!

حتی اگر به طور فعال از دستگاه اندروید قدیمی‌تان استفاده نمی‌کنید، نگه‌داشتن آن همچنان ناامن است. بزرگترین چیزی که باید مراقب آن بود، تحلیل رفتن باتری‌ها در طول زمان است.

 

ایمن ترین راه برای نگهداری باتری قدیمی این است که آن را تا حدود 40 درصد شارژ نگه دارید و در صورت امکان باتری را به طور کامل خارج کنید. هر چند وقت یکبار، آن را تا حول‌وحوش 40 درصد شارژ کنید.

 

خودتان هم می‌خواستید همین کار را بکنید؟ کمی بعید به‌نظر می‌رسد. اکثر مردم گوشی قدیمی‌شان را داخل یک جعبه یا کشو می‌اندازند و بعد آن را فراموش می‌کنند. اینطوری ممکن است باتری‌ها متورم شوند و تبدیل به خطری برای آتش سوزی شوند. خوشبختانه، باتری‌های مدرن مثل گذشته‌ها مستعد این امر نیستند، اما به‌هرحال رعایت جوانب احتیاط شرط عقل است.

 

اگر از یک گوشی استفاده نمی‌کنید، واقعاً دلیلی برای نگه‌داشتن آن وجود ندارد. این کار ممکن است ریسک خطر را بالا ببرد. باتری منفجر شده چیزی نیست که دلتان بخواهد با آن روبرو شوید.

 

چگونه یک گوشی قدیمی را با خیال راحت دور بیندازیم؟

پس بالاخره چطور می‌توان از شر یک گوشی اندرویدی قدیمی خلاص شد؟ خوشبختانه، شما چندین گزینه دارید. اول از همه، می توانید با فهرست کردن آن در سایتی مانند Swappa مقداری پول نقد دریافت کنید. ممکن است این گوشی خراب برخلاف شما به درد کس دیگری بخورد.

 

اگر فروختن آن جزو گزینه‌های روی میز نیست، می‌توانید آن را اهدا یا بازیافت کنید. اهدا کردن، دستگاه را در اختیار کسی قرار می‌دهد که واقعاً می‌تواند از آن استفاده کند. یک مرکز بازیافت یا خدمات می‌تواند به طور ایمن آن را دفع کرده و از برخی از مواد آن دوباره استفاده کند. تنها کاری که نباید انجام دهید این است که یک گوشی قدیمی را همراه با زباله‌های معمولی خود دور بیندازید.

 

اگر تلفن اندرویدتان به دلیل نرم افزار یا سخت افزار قدیمی ناامن باشد، وقت آن است که سرنوشتش را به‌دست کس دیگری بسپارید…

دیدگاهتان را بنویسید