گوگل متوقف شد چه پیامی است و چگونه باید آن را برطرف ساخت؟

نوشته شده توسط البان

درخواست های زیادی در سامانه البان مبنی بر ظاهر شدن پیام گوگل متوقف شد یا google keeps stopping در حال ثبت شدن است یا کاربران از طرق مختلف از جمله پیج اینستاگرام البان این مشکل را گزارش کرده اند. راه حل های زیادی وجود دارند که به ترتیب آنها را برایتان بیان می کنیم.

این یک مشکل نرم افزاری است که امیدواریم با این آموزش خودتان به راحتی بتوانید آن را رفع کنید.

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

یکی یکی آنها را انجام دهید، هر وقت درست شد دیگر لازم نیست بقیه را انجام دهید.

سرویس های گوگل چه هستند؟

افرادی که گوشی های اندروید دارند، باید بدانند که گوگل بخش اصلی و صاحب سیستم عامل اندروید آنها است. این سرویس های گوگل است که سبب می شود شما بتوانید از گوشی خود به خوبی استفاده کنید و انواع خدمات و کارها را در آن انجام دهید.

اما گزارش هایی از صاحبان گوشی های شیائومی و سامسونگ رسیده که ناگهان گوشی آنها شروع کرده به پیام گوگل متوقف شد یا google keeps stopping را می دهد. حال باید این مورد را برطرف کرد چرا که اکثر کارهای گوشی اندروید شما به این سرویس وابسته است و این پیام برای همین مرتب برایتان خواهد آمد و قطعا کلافه کننده خواهد بود.

راه حل های برطرف کردن مشکل گوگل متوقف شد چه هستند؟

راه حل ها به ترتیب این ها هستند. که از راه حل ساده شروع می کنیم و تا سخت پیش می رود. در هر گام اگر مشکل حل شد، دیگر ادامه ندهید و خیالتان راحت باشد که مشکل گوشی تان حل شده است.

گام اول رفع مشکل گوگل متوقف شد : خاموش و روشن کردن گوشی

این راه حل به ظاهر ساده، پاسخگوی بسیاری از مشکلات موبایل است. کاری که معمولا کمتر انجام می دهیم اما به همین راحتی می توان مشکلاتی را از گوشی برطرف کرد.

البته معمولا این روش کمتر شده که این مشکل را حل کند بنابراین اگر مشکل شما هم حل نشد نگران نباشید راه حل بعدی را انجام دهید

گام دوم: حذف حافظه پنهان و داده

در گوشی خود، وارد بخش تنظیمات بشوید و گزینه برنامه ها یا اپلیکیشن ها را انتخاب کنید (این آدرس را به خاطر داشته باشید چرا که در گام های بعدی هم ممکن است برایتان لازم باشد)

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

تمام برنامه هایی که مربوط به گوگل می شوند را پیدا کنید. در تک تک برنامه ها باید حافظه پنهان یا کش یا cache و حافظه داده یا دیتا یا data را پاک نمایید. این کار چیزی را از گوشی شما حذف نمی کند.

برای دسترسی به این حافظه ها در همان تنظیمات اپ ها قابل دستیابی است.

اگر باز مشکل درست نشد به گام بعدی مراجعه نمایید

گام سوم: به روز کردن برنامه ها

در برنامه گوگل استور یا پلی استور به بخش اپ های من یا my apps بروید و برنامه های مربوط به گوگل را به روز کنید. این کار برای خیلی از کاربران نتیجه داده و مشکلشان را حل کرده است.

این کار را برای تک تک برنامه ها انجام دهید.

اما اگر باز هم مشکل حل نشد، ناراحت نباشید، راه حل های دیگری هم مانده اند.

گام چهارم حل مشکل گوگل متوقف شد : حذف آپدیت های قدیمی

اگر با وجود انجام کارهای قبلی هنوز هم پیام گوگل متوقف شد را دریافت می کنید، کاری را که در این گام به شما می گوییم را انجام دهید. در تنظیمات به بخش برنامه ها بروید. برنامه های گوگلی مخصوصا گوگل پلی سرویس یا google play service را پیدا کنید، بعد سه نقطه بالای هر کدام را بزنید و گزینه uninstall updates یا پاک کردن به روز رسانی ها را انتخاب کنید.

گوگل متوقف شد | تعمیرات موبایل البان

این کار برای افرادی که مشکلشان تا به اینجا حل نشده بود، راهگشا بود و مشکلشان حل شد. اما دو کار دیگر هم می توانید انجام دهید.

گام پنجم: توقف اجباری برنامه ها

در برنامه های گوگلی بروید و ابتدا از آنهایی که میشناسید و استفاده نمی کنید، گزینه توقف اجباری را بزنید. این کار را گام به گام پیش ببرید. اگر با توقف اجباری یک برنامه مشکل حل نشد، آن را به یاد داشته باشید تا شاید بعدا بخواهید دوباره فعالش کنید.

برای تک تک برنامه ها این کار را انجام دهید. اگر مشکل حل شد که چه عالی و اگر نشد گام آخر یا راه حل آخر را ملاحظه کنید.

نکته: ممکن است با این کار کارکرد گوشی شما دچار مشکل شود، در این صورت به ناچار باید مجدد برنامه ها را فعال کنید.

راه حل نهایی برای مشکل گوگل متوقف شد : فکتوری ریست

این راه حل که در این بخش برایتان می گوییم خیلی راه حل خوبی نیست، اما وقتی چاره دیگری نباشد باید به ناچار همین کار را انجام داد. فکتوری ریست یا بازگردانی به تنظیمات کارخانه، عملی است که تمام اطلاعات و تنظیمات گوشی را پاک می کند و گوشی مانند روز اولش می شود.

مراقب اطلاعاتتان باشید، با این کار اطلاعاتتان پاک خواهد شد. بنابراین قبل از اقدام حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشاوره البان برای حل مشکل موبایلی

اما اگر دیدین که باز هم مشکل دارین، می توانید مشکل خود را با البان در میان بگذارید. راه های ارتباطی با ما خیلی ساده هستند.

  • کامنت: در پایین همین پست سوال خود را به صورت کامنت بنویسید و کارشناسان در اولین فرصت پاسخ شما را خواهند داد.
  • پیام و سوال در اینستاگرام: پیج البان در اینستاگرام را فالو کنید و سوال خود را به صورت دایرکت یا کامنت بپرسید (پیج البان در اینستاگرام: https://www.instagram.com/elbaancom/)
  • تماس تلفنی: شما می توانید در ساعات اداری مجموعه با شماره های مجموعه تماس بگیرید و مشکل خود را سوال کنید
  • ثبت درخواست رایگان: در سامانه البان می توانید یک درخواست رایگان ثبت کنید با موضوع مشکل نرم افزاری و کارشناسان البان در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

8 دیدگاه

  • ممنون از شما به خاطر این مطلب واقعا مفیدتون
    من چند روزه که گوشیم اینجوری شده و کاری که گفتید انجام دادم و مشکلم حل شد ممنون از شما?♥️

  • سلام وقت بخیر ، من تمامی رمز های مجازیم بر روی ایمیلم ذخیره شده بود الان کنار ایمیلم زده که متوقف شده و هر چقدر هم تلاش میکنم که دوباره وارد شدم موفق نمیشم و میزنه که رمز شما اشتباه است در حالی که درست وارد میکنم . میشه لطفا راهنماییم کنید???

    • سلام
      برای دسترسی به رمزهاتون باید از خود جیمیل وارد بشین
      اگر در موبایل هم مشکل هست، می تونید روی کامپیوتر این کار را بکنید. اگر واقعا رمز را فراموشی کردین یا اشتباه است، گزینه فراموشی رمز را بزنید و یک کد براتون پیامک میشه یا به ایمیل ریکاوری ارسال میشه و میتونید رمزتون رو بازسازی کنید

  • سلام
    براي انتقال شماره تلفن هاي موبايل آيفونم آيا مي تونم از سرويس گوگل استفاده كنم ؟

    • سلام
      منظورتون برای انتقال به کچاست؟
      معمولا نمیشه و باید یک نرم افزار جانبی نصب کنید تا بشه
      می توانید سوال و مشکل خود را از طریق دایرکت اینستاگرام پیج البان به نشانی https://www.instagram.com/elbaancom/ بپرسید تا کارشناسان جهت رفع مشکل راهنماییتان کنند

  • مرسی واقعا، خیلی مطلب خوبی بود. همین مشکل رو چند روز بود داشتم و از چند جا هم پرسیدم و کلی جستجو کردم اما نتیجه‌ای نگرفته بودم. راه‌هایی که گفتین رو امتحان کردم و برطرف شد.

دیدگاهتان را بنویسید