آپدیت بعدی تلگرام و حذف برخی تاریخچه ها و پیاده سازی اطلاعات

آپدیت بعدی تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

تلگرام فیلتر شد، اما همچنان کاربرانش را دارد و برای آن ها قابلیت های جدیدی در پیش روست. گفته شده در آپدیت بعدی تلگرام در نسخه های 4.8.3 برای iOS و 4.8.10 برای اندروید یکی از امکاناتی که اضافه خواهد شد، حذف تاریخچه جسجتو خواهد بود!

اما تاریخچه جستجو چیست؟ حتما تا به حال برایتان اتفاق افتاده که بخواهید یک فرد خاصی را پیدا کنید یا کانال خاصی و اقدام به سرچ می کنید. وقتی سرچ می کنید و گزینه ای را انتخاب می کنید، در جستجوهای بعدی تان گزینه های انتخابی به ترتیبی که واردشان شده بودید، نشان داده خواهند شد. به نوعی تاریخچه چت ها و کانال ها و گروه هایی که قبل از این از طریق جستجو باز کرده بودین ظاهر می شود.


مرتبط: مشکلات تلگرام موبایل و انواع راه حل های آن


قرار است در آپدیت بعدی تلگرام شما این امکان را داشته باشید، که در صورت تمایل، این تاریخچه جستجو را حذف کنید. بعد از به روز رسانی از طریق تنظیمات داخل تلگرام وارد بخش امنیت و حریم شخصی شده و گزینه پیشنهاد برای کاربرانها متداول را غیرفعال کنید (Settings -> Privacy & Security -> Suggest Frequent Contacts).

یک مورد دیگر هم استفاده از روبات های تلگرام هست، که البته با همین شیوه ذکر شده در بالا نیز حذف می شود. برای جستجو در روبات ها هم حالت حافظه دار شدن ایجاد می شود و روبات هایی که بیشتر استفاده کرده اید بالاتر نمایان می شوند، وقتی که برای جستجو از کاراکتر @ استفاده بکنید.

در نسخه دسکتاپ تلگرام یا همان ویندوز آن برای نسخه 1.3.8 و بالاتر از آن امکان پیاده سازی اطلاعات مهیا شده است. بدین ترتیب که بعد از نصب و باز کردن تلگرام ویندوزی، می توانید از طریق تنظیمات  و بخش امنیت و حریم شخصی، گزینه استخراج دیتای تلگرام را انتخاب کنید و فایل هایی را که مورد نظرتان هست را انتخاب کرده و دانلود نمایید (Settings -> Privacy & Security -> Export Telegram Data). البته این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتای تلگرام ویندوز فعال شده و به زودی برای همگان فعال خواهد شد.

با وجود فیلتر شدن تلگرام در نظرسنجی شفاهی ای که اخیرا از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان کشور (ایسپا) به دستور مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری انجام گرفت، تنها 20درصد افرادی که در تلگرام بوده اند از آن خارج شده اند!

دیدگاهتان را بنویسید