عمر گوشی خود را با چند اقدام ساده افزایش دهید

نوشته شده توسط البان

تقریبا ماهی نیست که یک گوشی جدید به بازار معرفی نشود. گوشی هایی با کلی امکانات جالب و جذاب اما بعضا با قیمت هایی بسیار زیاد. شاید در شرایط فعلی حفظ گوشی فعلی خود و افزایش عمر گوشی اقدامی مورد توجه برای بسیاری از کاربران باشد که در ادامه اقداماتی در این زمینه برایتان خواهیم گفت.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

استفاده از محافظ های خوب

همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان هست. گوشی شما وسیله ای است که تقریبا در هر شرایطی از آن استفاده می کنید. استفاده زیاد از وسیله ای آن را در معرض انواع خطرات نیز قرار می دهد. بنابراین محافظت از آن می تواند بر عمر گوشی بیفزاید. توصیه داریم در زمینه استفاده از گلس و قاب دقت داشته باشید.

عمر مفید گوشی ، اِلـبان

گلس هر چه بیشتر روی صفحه را بپوشاند بهتر هست. اگر ترک برداشت یا بخشی از آن از بین رفت سعی کنید زودتر آن را عوض کنید. قیمت گلس ها هم در بازار از 5 هزار تومان شروع می شود به بالا. خیلی قیمت مهم نیست، مهم این هست که گلس خیلی خوب روی گوشی شما بنشیند و مخصوص گوشی شما باشد و طوری نباشد که جلوی سنسور نوری و دوربین سلفی آن را بگیرد.

عمر گوشی ، اِلـبان

در انتخاب قاب و پوشش هم دقت خاصی نیاز نیست، بازار قاب به قدری بزرگ هست که هر سلیقه ای را پوشش می دهد. همانطور که قبلا هم گفته ایم، نگران قرار دادن کارت بانکی کنار گوشی تان در بعضی قاب ها هم نباشید.

فقط به نکات مهم ارتباط داغ شدن گوشی هنگام شارژ به خاطر قاب آن توجه داشته باشید.

به روز رسانی گوشی

حتما سعی کنید آخرین به روز رسانی های ارائه شده توسط شرکت تولید کننده را نصب کنید. این کار عمر گوشی را افزایش داده و شما می توانید از بسیاری از ویژگی های جدید آن نیز بهره ببرید و از گوشی تان بهتر استفاده کنید. گوشی های آیفون از این حیث از اندروید بهتر هستند چرا که به روز رسانی ها به صورت عمومی تقریبا برای اکثر گوشی هایش ارائه می شود در حالیکه در گوشی های اندروید در بهترین حالت تا دو سال یا نهایتا 3 سال می توانید به روز رسانی اندرویدی دریافت کنید و پس از آن به روز رسانی ها امنیتی می شوند که توصیه داریم آنها را هم نصب کنید.

آپدیت اندروید اِلـبان به روز رسانی iOS 11

البته برای کاربران اندرویدی روش های دیگری همچون استفاده از Costum ROM برای به روز رسانی های خارج از چارچوب شرکت وجود دارد، اما در این مورد باید بسیار دقت کرد، چرا که می تواند به قیمت از دست دادن گوشی تمام شود!

پر نماندن حافظه گوشی

هارد یا حافظه گوشی یک چیپ هست که عمر معلومی دارد. در حالت عادی حافظه گوشی نمی سوزد. اما حافظه ای که همواره پر باشد یا برای استفاده های خاصی نظیر هک کردن زیاد استفاده شود، در ریسک سوختن زود هنگام هست.

حافظه آیفون اِلـبان

انواع روش ها برای خالی نگه داشتن حافظه در گوشی های اندروید و همچنین خالی کردن حافظه گوشی آیفون برایتان شرح داده ایم. اما اگر باز هم با این موضوع مشکل دارید از البان کمک بگیرید.

تعویض باتری گوشی

هر چقدر هم که خوب از گوشی استفاده کنید و تمام موارد برای طولانی کردن عمر باتری را به کار ببرید، باز هم عمر باتری گوشی محدود بوده و بلاخره از عملکرد روزهای اولیه اش فاصله خواهد گرفت. اگر حس می کنید شارژ باتری گوشی ناگهانی خالی می شود، زیاد نمی ماند یا باطری گوشی باد کرده و به صفحه نمایش و بخش های دیگر گوشی فشار وارد می کند، بدانید که بهترین کار تعویض باتری گوشی است.

عمر مفید گوشی ، اِلـبان

در گوشی های آیفون به صاحب گوشی زمان تعویض باتری به نوعی گفته می شود. در گوشی های اندروید هم نشانه های زیادی برای زمان تعویض باتری وجود دارد. اگر خودتان می توانید باتری گوشی را عوض کنید، حتما این کار را انجام دهید، اما اگر این امکان برایتان مهیا نیست، ناراحت نشوید، البان به شما کمک خواهد کرد.

تعویض صفحه نمایش آسیب دیده

ممکن است گوشی شما حتی در حالتی که صفحه نمایشش شکسته است مثل قبل کار کند و شما متوجه مسئله ای هم نشوید. اما اگر به دنبال افزایش عمر گوشی خود هستید، توصیه داریم حتما در صورت آسیب دیدگی نسبت به تعویض صفحه نمایش گوشی اقدام نمایید. تا قبل از آن هم از اقدامات پیش از تعویض غافل نشوید.

تعویض صفحه نمایش اِلـبان

شما هم می توانید خودتان یک تعویض کار صحفه نمایش باشید. برای این کار می توانید از آموزش های تعمیراتی آکادمی البان در آموزشگاه تعمیرات گوشی بهره ببرید. اگر هم وقت و حوصله این کار را ندارید، اصلا ناراحت نباشید، باز هم البان در خدمت شما در محل و زمانی که می خواهید خواهد بود.

البان چیست؟ یا بهتر بگوییم، کیست؟

در بندهای قبلی در بخش هایی از دیجی دُکی نام بردیم. دیجی دُکی را می توان فرشته نجات گوشی ها نامید. شما برای تعمیر گوشی خود تنها به اندازه یک ثبت درخواست در سامانه البان فاصله دارید. بعد از آن دیگر همه کارها در ابتدا تلفنی و سپس در محل انجام خواهند شد!

تعمیرات موبایل در منزل ، اِلـبان

بله، گوشی شما مقابل چشمانتان توسط ماهرترین تعمیرکاران تحت نظارت مستقیم البان تعمیر شده و یک ماه مهلت گارانتی نیز خواهید داشت!

 

دیدگاهتان را بنویسید