بلاک کردن شماره تلفن روی گوشی های اندرویدی به چه نحوی است؟

بلاک کردن شماره دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گاهی ممکن است با شخصی که شماره شما را دارد به مشکل برخورد کنید یا که شخصی با شماره ای مزاحم شما شود و بخواهید شماره او را مسدود کنید. در ادامه در رابطه با نحوه بلاک کردن شماره تلفن دیگران در انواع گوشی های اندروید توضیح خواهیم داد.

مطلب مرتبط: بلاک شدن در واتساپ

بلاک کردن شماره در انواع گوشی اندروید تقریبا مشابه هم هستند و تنها تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند که برای سهولت و فهم آسان تر ما سعی خواهیم کرد آموزش جامعی از تمام انواع آن ها در اختیار شما بگذاریم:

بلاک کردن در گوشی سامسونگ 

در گوشی های سامسونگ باید ابتدا روی آیکون تلفن در صفحه اصلی گوشی خود بزنید. وقتی باز شد روی علامت سه نقطه بالای صفحه بزنید تا یک منو زیر آن باز شود. در این منو گزینه تنظیمات یا settings را انتخاب نمایید. در تنظیمات تماس یک گزینه مبنی بر مسدود کردن شماره ها یا Block Numbers خواهید یافت. در این فضا علاوه بر بلاک کردن شماره های جدید می توانید دیگر شماره هایی را که بلاک کرده اید نیز ببینید.

در این بخش هم می توانید شماره های قبلی را حذف کنید تا دیگر مسدود نباشند و هم شماره دیگری اضافه کنید. با انتخاب گزینه ابتدایی صفحه تحت عنوان Block anonymous تمام تماس های ناشناخته برای شما مسدود خواهند شد.

بلاک کردن شماره اِلـبان

علاوه بر این در بخش تماس ها یا logs، یعنی جایی که به شما تاریخچه تماس ها را نشان می دهد نیز می توانید شماره ای را مسدود کنید. لازم نیست این شماره حتما در مخاطبان شما ذخیره شده باشد. کافی است در این بخش روی شماره مورد نظرتان بزنید، سپس در صفحه جدید ابتدا جزئیات (Details) و سپس منو (Menu) یا سه نقطه بالای صفحه و بعد بلاک کردن شماره (Block Number) را انتخاب کنید.

 مرتبط: بلاک کردن در تلگرام

بلاک کردن شماره موبایل در گوشی ال جی

روند کار در ال جی از این قرار است که بایستی از طریق اپ تماس وارد تاریخچه تماس (Call logs) بشوید. شماره ای که می خواهید بلاک کنید را انتخاب کرده، علامت سه نقطه بالای صفحه را بزنید و گزینه مسدود کردن شماره (Block Number) را انتخاب کنید.

همچنین برای دیدن شماره های مسدود شده و مدیریت آنها می توانید در بخش تاریخچه تماسها، روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه مسدود کردن تماس (Call blocking & Decline with message) را انتخاب کرده و سپس گزینه شماره های مسدود شده (Blocked Numbers)

بلاک کردن شماره موبایل در گوشی اچ تی سی

روند کار مشابه قبلی هاست اما با کمی تفاوت. وارد بخش تاریخچه تماس ها که می شوید، شماره یا مخاطبی را که می خواهید بلاک کنید را پیدا کرده، انگشتتان را روی آن برای مدتی نگه دارید. در منوی باز شده گزینه مسدود کردن مخاطب (Block Contact) یا مسدود کردن شماره (Block Caller) را انتخاب کنید. در منوی این بخش (همان سه نقطه بالای صفحه) نیز می توانید شماره های مسدود شده را یکجا ببینید.

بلاک کردن شماره موبایل در سایر گوشی های اندرویدی

سه روش کلی وجود دارد که کلیت کار مشابه هست با آنچه گفته شد، فقط ممکن است تفاوت هایی در گزینه ها وجود داشته باشند.

1- در بخش تاریخچه تماس ها شماره مورد نظرتان را انتخاب کرده و سپس سه نقطه بالای صفحه را بزنید. در منوی باز شده گزینه اضافه کردن به لیست رد تماس (Add to reject list) را انتخاب کنید. ممکن است در گوشی شما این گزینه همان لیست مسدودی نیز ترجمه شده باشد.

2- در بخش مخاطبان تلفن، فرد مورد نظر را پیدا کنید. برای بلاک کردن شماره او، وارد مخاطب شوید. روی علامت مداد بالای صفحه که به منظور ویرایش یا ادیت کردن مخاطب هست بزنید. سپس روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه مربوط به مسدود کردن را بزنید. ممکن است گزینه مورد نظر یکی از موارد مسدود کردن مخاطب، بلاک کردن شماره، انتقال تمام تماس ها به صندوق صوتی (All Calls to Vociemail) و یا مشابه این موارد باشد.

3- روش سوم از طریق تنظیمات گوشی است. در اپ تماس گوشی سه نقطه بالای آن را بفشارید. در منوی باز شده گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید. بعد به ترتیب گزینه های تماس (Call)، رد کردن تماس (Call Rejection)، لیست رد کردن خودکار (Auto Reject List) و در نهایت گزینه ایجاد (Create) را انتخاب کنید. شماره یا مخاطب مورد نظر برای بلاک کردن را در این مرحله اضافه می کنید.

اگر چنانچه شماره مزاحم شما را اذیت می کرد، می توانید از طریق اپراتورتان نیز اقدام کنید تا فرد خاطی را جریمه کرده و از او ضمانت عدم تکرار بگیرند.

این بود آموزشی کاربردی برای بلاک کردن شماره در گوشی های اندرویدی. اما چنانچه در این امر به مشکلی برخورد کردید، اصلا نگران نشوید، کافی است جهت رفع مشکلات نرم افزاری موبایل وارد سایت ما از طریق نواری که در پایین همین ضفحه آمده شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید