چت گروهی برای اعضای کانال ها در تلگرام 5.7 و برخی به روز رسانی های امنیتی دیگر

چت گروهی ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در حالی که واتساپ به عنوان جدی ترین رقیب تلگرام درحال رفع عیوبی مانند ویروس واتساپ هست، روز گذشته تلگرام به روز رسانی دیگری ارائه کرد تا کاربرانش بتوانند استفاده های دیگری از آن بکنند و شاید چت گروهی برای اعضای یک کانال مهم ترین ویژگی اضافه شده در به روز رسانی تلگرام 5.7 باشد! تلگرام 5.7 از لحاظ حریم خصوصی نیز ویژگی های جدید پیدا کرده است!

چت گروهی ، اِلـبان

در زندگی با موبایل باید تا جای ممکن از امکانات و قابلیت های ادوات و اپ هایی که استفاده می کنیم با خبر باشیم تا بتوانیم بیشترین استفاده را از آنها داشته باشیم.

چت گروهی برای اعضای کانال

کانال محیطی است که ادمین(ها) مطالبی می گذارند و کاربران آن می توانند آن مطلب را ببینند و نهایتا آن را در صورتی که خوششان بیاید برای دیگران فوروارد کنند. اما در تلگرام 5.7 ادمین می تواند یک گروه بحث، برای چت گروهی و تبادل نظر به کانال اصلی لینک کند تا کاربران علاوه بر دیدن پیام بتوانند در رابطه با محتوای پیام و یا مسائل دیگری در گروهی که به کانال لینک شده است چت گروهی کنند.

چت گروهی ، اِلـبان

وقتی ادمین گروهی را به کانال لینک می کند، در پایین کانال، علاوه بر گزینه صدادار/بی صدا کردن (mute/unmute) گزینه دیگری به نام Discuss نیز ایجاد می شود که کاربر با زدن روی آن وارد گروه شده و می تواند در چت گروهی شرکت کند. تمام شرایط گروه لینک شده مانند یک گروه معمولی است!

اشتراک گذاری شماره موبایل

گزینه ای در بخش حریم خصوصی تنظیمات تلگرام اضافه شده است که به واسطه آن می توانید تعیین کنید که چه کسانی می توانند شماره شما را ببینند. نکته جالب در این بخش این هست که علاوه بر گزینه های همیشگی هیچکس، همه و مخاطبان گزینه هایی اضافه شده اند که با آنها می توانید تعیین کنید چه افراد یا گروه هایی همواره می توانند و چه افراد یا گروه هایی هرگز نمی توانند شماره شما را ببینند.

چت گروهی ، اِلـبان

در این بخش شما حتی می توانید گروه هایی که در آنها عضو هستید را هم اضافه کنید! اگر گروهی را گزینه های مجاز برای دیدن شماره موبایلتان اضافه کنید، افرادی که در گروه عضو می شوند به صورت خودکار می توانند شماره شما را ببینند و وقتی از گروه بیرون بروند دیگر نمی توانند شماره شما را ببینند!

عضویت در گروه و چت گروهی 

مانند بخش قبل در مورد گزینه اینکه چه کسانی شما را می توانند به گروه و چت گروهی اضافه کنند نیز قابلیت جدید پیدا کرده است.

سایر امکانات جدید تلگرام

ادغام روبات ها با خدمات وب

می توانید روبات ها را به خدمات وب (web service) ادغام کنید. با استفاده از این گزینه می توانید خدمات سایت خود را به روبات تلگرامی خود متصل کنید بدون آنکه نگران مسدود بودن تلگرام باشید!

چت گروهی ، اِلـبان

جستجوی گروه ها و کانال های عمومی در وب

هنگام جستجو در وب، تمام کانال ها و گروه های عمومی نیز به نمایش در خواهند آمد! حتی در حالتی که در تلگرام وب وارد نشده باشید.

هشدار برای کاربران احتمالا کلاهبردار

در تلگرام 5.7 اگر کاربری از نظر تلگرام به نظر کلاهبردار بیاید، در کنار نام او در یک کادر قرمز رنگ کلمه SCAM دیده خواهد شد.

چت گروهی ، اِلـبان

ویژگی های اضافه شده مختص کاربران iOS

  • فایل پی دی اف بارگذاری شده با یک عکس کوچک نمایش داده می شود

چت گروهی ، اِلـبان

  • امکان لینک کردن کلمات در متن پیغام

چت گروهی ، اِلـبان

ویژگی های اضافه شده مختص کاربران اندروید به غیر از چت گروهی 

  • تم ها و پوسته های جدید و متنوع

مطلب مرتبط: مشکلات رایج در تلگرام و راه حل های آن

نکته آخر در استفاده از تلگرام

مدتی است که در گروه ها حتما می بینید که دوست شما پیغامی ارسال کرده که از فلان تلگرام سریع و بدون مسدودی استفاده کن. باید به شما بگوییم که حتی خود فرد ارسال کننده نیز از ارسال چنین پیغامی اطلاعی ندارد و از ناامن بودن این تلگرام های فرعی همین قدر کافی است که بدون اجازه کاربر خود از سوی او پیغام ارسال می کنند!

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید