جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام با اقدامی بسیار ساده

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اینستاگرام یکی از محبوب ترین فضاهای اجتماعی در دنیای مجازی این روزها به حساب می آید. افراد زیادی به طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن فعالیت می کنند. جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام مسئله مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشت. شما در اینستاگرام مطالب خیلی مهمی دارید و بعضا دوست ندارید دست همه بیفتد. دوستانی دارید که فقط برای خودتان هستند. یک صفحه کاری دارید و تعداد زیادی فالوور که زحمت زیادی برایشان کشیده اید. تمامی اینها و هزاران دلیل دیگر برای پیشگیری از هک شدن در اینستاگرام مهم می شوند. البان برایتان توضیح می دهد.

هک شدن در اینستاگرام به چه معنایی است؟

هک شدن در اینستاگرام به این معنا هست که فرد هکر، اطلاعات کاربری اعم از رمز ورود و … را بدست می آورد، از محلی دیگر به کاربری شما وارد می شود، رمز اینستاگرام را عوض می کند و از دسترسی شما به کاربری خودتان جلوگیری می کند. حال که شما را هک کرده به هر آنچه که اکانت شما دسترسی داشته، تمام پست هایتان، تمام فالوورهایتان و … دسترسی خواهد داشت.

 جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، الـبان

با یک اقدام ساده می توان خیلی احتمال هک شدن در اینستاگرام را کاهش داد که این کار را به خصوص برای افرادی که صفحه بیزینس دارند و یا افراد مشهوری هستند توصیه داریم چرا که هک شدن آن ها به معنای از بین رفتن تمام تلاشی است که در راستای جذب کاربر کشیده اند. علاوه بر این ممکن است تا پیش از اینکه بتواند کاری کند، فرد هک کننده با اطلاعات و پست های او اقدام به باجگیری و کارهای زشت نماید.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

در ادامه مرحله به مرحله اقدامات لازم جهت جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام را برایتان شرح خواهیم داد. کاری که بسیار ساده هست، اما نتایج خیلی خوبی به دنبال دارد. در واقع کاری که می کنید همانند آنچه به عنوان رمز دوم یکبار مصرف برای کارت های بانکی عنوان شد هست!

  • در پروفایل خود وارد تنظیمات شده و گزینه Security را انتخاب کنید.
  • این بار Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • دو راه به شما پیشنهاد داده می شود:
    • روش اول پیامک هست: یعنی هر بار که می خواهید در اینستا لاگین کنید، یک کد از شما خواسته می شود، کدی که با این گزینه به شماره شما پیامک می شود، وارد می کنید و وارد اکانت خود می شوید. مدت اعتبار این رمز محدود است.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، اِلـبان

    • روش دوم استفاده از اپ تایید هویت هست: اپی است شبیه به آنچه که در رابطه با رمز دوم یکبار مصرف گفتیم، که گوگل ارائه می دهد و به حساب کاربری شما لینک می شود. هر بار که می خواهید وارد شوید، باید آن را باز کنید و رمز نمایشی را وارد نمایید. خود اینستاگرام شما را برای دانلود این اپ هدایت خواهد کرد، اما لینک هایش برای اندروید و iOS نیز در اینجا وجود دارند.

جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام ، البان

  • با فعال کردن این گزینه دیگر بدون رمز یکبار مصرف کوتاه مدت نمی توانید وارد اینستاگرام شوید.

همانطور که می بینید با یک اقدام کوچک و ساده به راحتی می توانید از هک شدن در اینستاگرام پیشگیری کنید تا با خیالی راحت از آن استفاده نمایید. در پایان باید به این نکته اشاره نماییم که زندگی با موبایل همچون زندگی جاری الزاماتی را نیاز دارد که باید به آنها توجه نمایید و همانطور که نکات امنیتی را برای منزل مسکونی خود رعایت می کنید رسانه ها و شبکه های مجازی نیز بخشی از فضای خصوصی زندگی شما هستند که باید از آنها محافظت کنید.

مشکل اینستاگرام و راهکارهای موجود برای آن

 

دیدگاهتان را بنویسید