تماس صوتی در به روز رسانی جدید تلگرام، تلگرام 3.18

Telegram Call DigiDoki
نوشته شده توسط البان

پس از چند ماه تلاش برای تست و حفظ امنیت، تلگرام در به روز رسانی جدید خود امکان تماس صوتی را فراهم کرده است. این امکان در حال حاضر در اروپای غربی مهیا شده و قرار است به زودی در سراسر دنیا برای تمام کاربران امکان پذیر شود.

این امکان در چت با هر کس ایجاد شده و استفاده از آن آسان گزارش شده است.

مرتبط: هک شدن در تلگرام

از لحاظ امنیتی تلگرام مدعی است که این تماسها با کدبندی اند تو اند ، همچون چتهای مخفی (سکرت چت) می باشند و از این حیث قابل شنود در میان ارتباط نمی باشند. جهت حصول اطمینان از برقراری مناسب و ایمن ارتباط صوتی چهار ایموجی نمایش داده می شود که باید در هر دو طرف یکسان باشند، درصورتی که این چهار تصویر یکسان باشند، درواقع بدین معناست که کد بندی در دو سوی تماس به یک نحو بوده و تماس ایمن خواهد بود!
این ارتباط بسیار سریع خواهد بود. همواره سریعترین و نزدیکترین سرورها جهت ایجاد ارتباطی بهتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. با توجه به مکالمه ای که انجام میگیرد و با توجه به پارامترهای شبکه ای (و بدون اطلاع از کلمات و عبارات رد و بدل شده) تلگرام یک بازخورد از تماس شما می گیرد و برای مکالمات بعدی این سرویس را بهبود می بخشد. این اتفاق حتی ممکن است در حالتی که تماس در حال انجام است نیز انجام شود.

تلگرام مدعی است که این امکانش از سایر رقبا بهتر بوده و می تواند با ضعیفترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد.

امکان این که چه کسانی بتوانند و چه کسانی نتوانند به شما تماس بگیرند هم از دیگر امکانات جانبی این عملکرد جدید تلگرام است.

تنظیمات تماس صوتی تلگرام، اِلـبان

تنظیمات تماس صوتی تلگرام، اِلـبان

تماس صوتی تلگرام قرار است از میزان داده های کمی استفاده کند تا در بدترین اینترنتها هم به خوبی جواب دهد، اما باز هم این امکان در آن مهیا است تا در تنظیمات مربوط به دیتا و حافظه، بتوانید با فعال کردن گزینه Use Less Data باز هم میزان مصرف داده ای را در تماس تلگرامی کاهش دهید.

مرتبط: مشکلات ، راه حل ها و ترفندهای تلگرام در موبایل

سهولت استفاده از تلگرام یکی از ویژگی های این نرم افزار هست که باعث همه گیر شدن آن شده، سعی شده در حالت ایجاد تماس صوتی نیز این سهولت و آسانی استفاده باز هم مورد استفاده قرار گیرد!

اما یکی دیگر از امکاناتی که در به روز رسانی جدید تلگرام ایجاد شده، فرستادن فیلم با تغییر در کیفیت و حجم آن است. بعد از انجام به روز رسانی می توانید فیلم مورد نظر خود را در 5 کیفیتی که تلگرام به صورت پیش فرض دارد ارسال نمایید و بدین ترتیب کیفیت و حجم فیلم ارسالیتان را کنترل کنید.

منبع: Telegram

آیا شما از این امکان تلگرام استقبال خواهید کرد؟ 

 

4 دیدگاه

  • شخصی میگفت که برای اینکه تلگرام بتونه در ایران سیستم مکالمات صوتی راه بندازه باید مجوز بگیره و درواقع ایران باید بهش برای این کار اجازه بده!؟ واقعا اینطوریه؟

    • بله، این حرف درسته. از آنجا که تلگرام این سرویس را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و همانطور که در پست به آن اشاره شد، حجم داده های مبادله شده در این تماس صوتی کم است، وزارت مخابرات و زیرساخت در حال بررسی این امر هستند که این امکان به ضرر اپراتورهای کشور تمام نشود!
      چنانچه تلگرام بدون مجوز چنین اقدامی انجام دهد به راحتی از سوی سازمانهای مربوطه فیلتر خواهد شد!

  • عجب . با اینکارش فلسفه اپراتورهای مجازی که قرار بود در ایران راه اندازی بشه رو ،زیر سوال میبره !

    • بنظرم اشتباه فکر میکنید، چراکه برای استفاده از تلگرام نیاز به اینترنت هست، و تلگرام ارائه دهنده اینترنت در ایران نیست! بنابراین فقط باید نگران این باشیم که اپراتورها با این امکان جدید تلگرام کاری نکنند که اینترنت همراه گرانتر شود تا مکالمات صوتی با تلگرام از مکالمات صوتی خط ارزانتر نشود!!!

دیدگاهتان را بنویسید