دیدن موبایل روی کامپیوتر با استفاده از چند ترفند

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان
نوشته شده توسط البان

بعضا پیش می آید که کاری می خواهید انجام دهید و باید که صفحه نمایش ها را به اشتراک بگذارید. یعنی مثلا با استفاده از موبایل یک رایانه را کنترل کنید و یا بالعکس. دیدن موبایل روی کامپیوتر به چند شیوه قابل انجام هست که البان سه مورد از آنها را برایتان بیان خواهد کرد.

یک کاربرد جالب این موضوع این هست که شما می توانید با استفاده از دوربین موبایل، تصاویر را به صورت آنلاین روی سیستم خود ببینید. به علاوه این موضوع به عنوان یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل در البان زیاد مطرح شده است که برایتان این پست را آماده کردیم.

دیدن موبایل روی کامپیوتر با استفاده از AnyDesk

نرم افزار AnyDesk یک نرم افزار بسیار سبک بوده که می توانید روی رایانه و هر موبایلی، چه آیفون و چه اندروید نصب کنید. بعد از نصب برای سیستم یک عدد اختصاص می دهد. با استفاده از این عدد که در واقع شناسه آن دستگاه محسوب می شود، می توان به آن دستگاه متصل شد.

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان

با استفاده از AnyDesk شما می توانید با استفاده از موبایل کنترل رایانه را به دست بگیرید، از یک موبایل کنترل موبایل دیگر را به دست بگیرید و یا از طریق رایانه موبایل خود را کنترل کنید.

کافی است عدد شناسه مقصد را بدانید و در مبدا وارد کرده و در مقصد تایید شود. و یا یک رمز روی سیستم مقصد تعریف کنید تا با وارد کردن این رمز، دیگر نیازی به تایید مقصد هم نباشد.

دیدن موبایل روی کامپیوتر با استفاده از AnyDesk نسبتا ساده بوده و نرم افزار آن هم سبک است.

لینک دانلود اپ AnyDesk برای آیفون
لینک دانلود اپ AnyDesk برای اندروید
 لینک دانلود اپ AnyDesk برای رایانه

دیدن موبایل روی کامپیوتر با استفاده از TeamViewer

برنامه TeamViewer کمی حرفه ای تر از AnyDesk هست اما مشکل آن فیلتر بودنش از طرف خود برنامه در ایران هست!

نصب و راه اندازی آن ساده بوده و بعد از نصب باید یک کاربری برای خود ایجاد کنید. با استفاده از این کاربری طرفین می توانند به هم وصل شوند، اما باید که حتما آی پی شما چیزی به غیر از آی پی ایرانی باشد.

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان

برای آیفون و اندروید و رایانه موجود هست و دو پلن پولی و رایگان دارد که در حالت رایگان هم خیلی از کارها را می توانید انجام دهید.

لینک دانلود اپ TeamViewer برای آیفون
لینک دانلود اپ TeamViewer برای اندروید
لینک دانلود اپ TeamViewer برای رایانه

دیدن گوشی های اندرویدی روی کامپیوتر

یه نرم افزار به شما معرفی می کنیم که با نصب آنها روی رایانه خود می توانید گوشی را روی رایانه دیده و حتی آن را کنترل کنید و این بار بدون استفاده از اینترنت.

برنامه scrcpy

این برنامه منبع باز بوده و بعد از نصب آن روی سیستم می توانید موبایل را روی کامپیوتر ببینید. اما گوشی باید که با کابل به رایانه متصل باشد.

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان

باید نسخه مناسب سیستم خود (با توجه به 32 بیتی یا 64 بیتی بودنش) دانلود نمایید. روی موبایل خود امکان USB Debugging را از بخش Developer Options فعال نمایید.

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان

بعد از اتصال گوشی به رایانه و اجرای برنامه scrcpy.exe درصورت فراهم بودن امکان اتصال، شما صفحه نمایش گوشی را روی رایانه خواهید دید!

دانلود برنامه scrcpy

برنامه های AirMirror و Vysor

با استفاده از این دو برنامه هم می توان به هدف دیدن موبایل روی کامپیوتر دست یافت اما شاید کمی سخت تر.

مطلب مرتبط: روش های انتقال عکس از گوشی اندروید به رایانه

برنامه Vysor پولی بوده و در حالت رایگان آن کیفیت پایینتر هست و دسترسی وایرلس مهیا نیست.

برای برنامه AirMirror یا Airdroid زا شما خواسته می شود یا گوشی را روت کنید و یا کلی اقدامات در تنظیمات انجام دهید که شاید کار را کمی دشوار کند.

دیدن موبایل روی کامپیوتر ، البان

کلام آخر

این بود سه روش برای دیدن موبایل روی کامپیوتر که البته روش های زیاد دیگری هم وجود دارند. مثلا در ویندوز 10 که این امکان داخل خودش هست یا با استفاده از برنامه های چت تصویری که البته فقط دوربین را می توانید ببیند اما اسکایپ گزینه اشتراک گذاری دسکتاپ را هم دارد و …

چنانچه شما هم روشی می شناسید که ما به آن اشاره نکردیم، خوشحال می شویم نظرتان را با البان در میان بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید