نحوه تنظیم و تغییر اپ پیش فرض در اندروید

اپ پیش فرض البان
نوشته شده توسط البان

حتما تمام کاربران اندرویدی برای با این موضوع مواجه شدند که هنگامی که یک فرمت خاص فایلی را می خواهند باز کنند گوشی لیستی از نرم افزارهایی که توانایی باز کردن آن فرمت را دارند نمایش می دهد. شما یکی را انتخاب می کنید و بعد یکی از گزینه های همیشه یا فقط این بار را انتخاب می کنید تا فرمت مورد نظر باز شود. چنانچه گزینه همیشه را انتخاب نمایید، آن اپ به عنوان اپ پیش فرض شما برای آن فرمت خواهد شد.

مرتبط: از بین بردن خطای همپوشانی

حال یک نرم افزار جدید نصب می‎کنید و می‎خواهید اپ پیش فرض یک فرمت را تغییر دهید. یا اینکه می‎خواهید برای یک بار استثنائا از اپی دیگر استفاده نمایید. آیا می‎دانید که چه باید بکنید؟ البان در این پست نحوه تنظیم و تغییر اپ پیش فرض و راه حل یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل را برایتان شرح خواهد داد.

تغییر اپ پیش فرض در گوشی‎های سامسونگ

samsung-settings-reset-app-DigiDoki

تنظیمات پیش فرض در سامسونگ البان

وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید. روی گزینه اپلیکیشن‎ها (Applications) بزنید. بعد اپلیکیشن‎های پیش فرض (Default applications) و در آخر گزینه انتخاب به عنوان پیش فرض (Set as default). حالا لیست تمامی اپ‎های گوشی برایتان ظاهر می‎شود و می‎توانید با زدن بر روی هر یک از آنها پیش فرض بودن یا نبودن آن را تعیین نمایید.

تغییر اپ پیش فرض در گوشی‎های اندرویدی دیگر (به غیر از سامسونگ):

برای تغییر پیش فرض فقط درمورد یک نرم افزار به ترتیب زیر عمل کنید:

اپ پیش فرض البان

تنظیمات پیش فرض یک اپ گوشی های اندروید الـبان

در بخش تنظیمات (Settings) گزینه اپلیکیشن‎ها (Apps) را انتخاب کنید. لیستی از تمام اپهای گوشی نمایان می‎شود. اپ مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. در صفحه توضیحات اپ مربوطه گزینه به عنوان پیش فرض باز شود (Open by default) را انتخاب کنید. در این صفحه جدید پاک شدن پیش فرض (CLEAR DEFAULTS) را انتخاب نمایید تا این اپ از حالت اپ پیش فرض خارج شود.

تغییر حالت پیش فرض برای تمام اپ‎های گوشی

اپ پیش فرض البان

تنظیمات پیش فرض برای تمام اپها در اندروید البان

در بخش تنظیمات (Settings) گزینه اپلیکیشن‎ها (Apps) را انتخاب کنید. بعد در بالای سمت راست صفحه روی گزینه بیشتر یا همان سه نقطه عمودی (More : ) بزنید. وقتی منو باز شد، گزینه تنظیم مجدد تنظیمات اپ (Reset app preferences) بزنید. یک پیغام باز می شود که به شما می گوید که همه چیز (در تنظیمات مربوط به اپها) ریست خواهد شد، شما گزینه تنظیم مجدد اپها (RESET APPS) را انتخاب نمایید.

بعد از این اقدامات دیگر اپ‎های پیش فرض شما تغییر خواهند کرد.

کلام پایانی

چنانچه در انجام موارد بالا مشکل داشتید و نتوانستید به هدف اصلی برسید، اصلا ناراحت نباشید. می‎توانید از خدمات مشاوره رایگان تلفنی البان برای این منظور استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید