کیبورد فارسی مناسب برای آیفون داران و همچنین اندرویدی ها

نوشته شده توسط البان

یکی از مشکلاتی که صاحبان گوشی های شرکت اپل دارند، پشتیبانی نکردن گوشی آنها از زبان زیبای فارسی است. آیفون کیبورد فارسی ندارد و تنها کیبورد عربی دارد که تایپ کردن فارسی با آن گاها طاقت فرسا می شود. مثلا برای حروف گچ پژ بایستی انگشت را روی حروف ک ج ب ز نگه داشت تا گزینه های دیگر روی آنها ظاهر شوند و بتوان این حروف فارسی را تایپ کرد.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

این شکل از تایپ کردن هم سرعت تایپ کردن را می گیرد و هم خیلی از اوقات باعث خطا می شود و باور کنید گاهی این خطاها بسیار زشت و نامناسب می شوند!

کیبورد فارسی

کیبوردی که می خواهم به شما معرفی کنم علاوه بر داشتن زبان فارسی، صدها زبان دیگر را نیز پشتیبانی می کند و برای هر دو نسخه اندروید و iOS نیز موجود هست. در این کیبورد فارسی کارهای بسیار جالبی می توان کرد. به عنوان مثال شما برای تایپ کردن نیازی ندارید تا انگشت خود را بلند کنید و کافیست تا انگشت خود را روی کیبورد حرکت دهید. در محلهایی که حرکت انگشتتان مکث کند یا زاویه بگیرد، حرف محل تایپ می شود.

کیبورد فارسی

از دیگر قابلیت های این کیبورد می توان به هوش آن اشاره کرد. وقتی شما شروع به تایپ می کنید این کیبورد کلماتی را به شما برای کمک کردن عرضه می کند (سه کلمه) و این کلمات اصلا بی ربط نیستند. در هوش این کیبورد کلمات سلسله مراتبی دارند که با توجه به آنها و با توجه به گرامر و دستور زبان صحیح توصیه می کند. ترکیباتی که خیلی پرکاربرد هستند را توصیه می کند و …

یکی دیگر از امکانات این کیبورد حافظه آن است. این حافظه ترکیبات خاص شما را که زیاد از آنها استفاده کنید را به حافظه اش می سپارد و بعد از آن هنگامی که شما کلمه اول را بنویسید، کلمات بعدی که معمولا شما می نویسید به ترتیب برایتان عرضه خواهد شد و شما با زدن رو گزینه مورد نظر دیگر نیازی به تایپ کردن کامل کلمه نخواهید داشت.

به غیر از این امکانات شما می توانید کلی پوسته و ظاهرهای متفاوت برای کیبورد خود انتخاب کنید!

این همه از قابلیت های این کیبورد گفتیم و حالا نام آن را بگویم. swiftkey keyboard نام این کیبورد جالب است که توصیه دارم حتما برای یکبار هم که شده آن را امتحان نمایید.

لینک دانلود: download appstore download googleplay DigiDoki

بعد از آنکه این اپ را نصب کردین، باید به تنظیمات رفته و از قسمت کیبوردها، کیبورد swiftkey را اضافه کنید و هنگام تایپ روی شکل کره زمین زده و این کیبورد را انتخاب کنید.

3 دیدگاه

  • کیبورد خوبی هست .
    من قبلا تستش کرده بودم. پست خوبی بود این “کیبورد فارسی مناسب برای آیفون داران”

  • یکی قبلا من اینجا دیده بودم که خوب نبود .
    “اپل سال گذشته اعلام کرد پشتیبانی از زبان های راست به چپ در iOS 9 فراهم می شود اما بسیار خوش خیال بودیم که فکر کردیم از بین زبان های مورد بحث، اپل گوشه چشمی به زبان فارسی نیز دارد. هنوز هم اگر بخواهیم در iOS فارسی بنویسیم باید کیبورد عربی را از تنظیمات بیابیم.
    خوشبختانه از iOS 8 به بعد امکان نصب کیبوردهای سوم شخص وجود دارد، از همان زمان کیبورد های فارسی بسیاری معرفی شده و نمونه های خارجی نیز اغلب به طور فراگیر از زبان فارسی پشتیبانی می کنند.
    در اپراتک هستیم تا بهترین کیبورد های فارسی در سیستم عامل iOS را معرفی کنیم، در این راه مهندس عرفان پا به پا همراهم بود.”

    اما به نظرم این بهتر هست

  • بسیار وبلاگ خوبی دارید، لذت بردم، براتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم و امیدوارم همیشه سلامت و شاداب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید