کامنت اینستاگرام را به صورت کامل مدیریت کنید

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

یکی از موضوعات مهمی که کاربران اینستاگرام در مورد آن سوال می کنند و به خود مشغول کرده، کامنت اینستاگرام است که البان در این پست به صورت کامل نحوه مدیریت کردن آن را به شما آموزش می دهد.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج در اینستاگرام موبایل

کامنت اینستاگرام چیست؟

کامنت یعنی نظر، یعنی شما پست یا مطلبی را منتشر کنید و به دیگران اجازه بدهید تا در رابطه با آن نظر خودشان را بگویند. بعضا این نظرات می توانند مخالف شما باشند و گاهی هم با همدردی و همراهی سایرین همراه است. اینستاگرام این امکان را فراهم کرده تا شما تعیین کنید چه کسانی می توانند و چه کسانی نمی توانند کامنت بدهند. حتی می توانید کامنت برخی از پست هایتان را هم ببندید تا نظر کسی را جویا نشوید.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

برای رفتن به بخش تنظیمات کامنت باید در صفحه خودتان روی چند خط بالای صفحه سمت راست بزنید. به تنظیمات (Settings) بروید. در تنظیمات بخش امنیت (Privacy) را باز کنید. در مجموعه Interactions گزینه ای وجود دارد برای کامنت ها (Comments)، که آن را باید انتخاب کنید.

باز بودن کامنت اینستاگرام برای همه

در بخش تنظیمات کامنت اینستاگرام، اولین گزینه برای تعیین افرادی است که می توانند به شما کامنت دهند. در حالت عادی و پایه، اجازه کامنت دادن برای همه باز است و گزینه Everyone انتخاب شده است.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

در این حالت چه افرادی که شما را دنبال می کنند و (اگر صفحه تان عمومی باشد و خصوصی نباشد) چه کسانی که شما را فالو نمی کنند می توانند برایتان کامنت بگذارند.

محدود کردن گروه کامنت دهنده در اینستاگرام

در همین بخشی که گفته شد، گزینه های دیگری هم وجود دارند. بعد از گزینه همه، گزینه ای است که می گوید تنها افرادی که شما دنبال می کنید و یا آنها شما را دنبال می کنند می توانند کامنت بگذارند

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

گزینه بعدی تنها به افرادی که شما آنها را دنبال می کنید اجازه کامنت دادن می دهد و گزینه نهایی هم تنها به افرادی که شما را فالو می کنند اجازه کامنت دادن می دهد.

ممنوع کردن افراد خاص برای کامنت دادن

حال می توانید عده خاصی را نیز از کامنت دادن منع کنید و به اصطلاح آنها را محدود یا restrict کنید. این کار با بلاک کردن متفاوت است و فرد همچنان می تواند شما را فالو کند، اما فقط از کامنت دادن منع شده است.

گزینه Block Comments From به شما اجازه می دهد تا این افراد را تعیین کنید.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

در این حالت فرد می تواند کامنت بنویسد، اما فقط شما آن را می بینید. به صورت رنگ خاکستری زیر پست نمایان می شود و در صورت تمایل می توانید آن را باز کنید. اما دیگران آن را نمی بینند.

خاموش کردن کامنت برای پست

حالا اگر کلا بخواهید کامنت های یک پست را ببندید، یعنی صرفنظر از تنظیماتی که انجام دادید، هیچ کسی نتواند کامنت بگذارد، این بخش را مطالعه کنید. ما به شما روش خاموش کردن کامنت برای پست های منتشر شده و خاموش کردن کامنت اینستاگرام هنگام انتشار پست را می گوییم.

اگر می خواهید کامنت گذاری یک پست منتشر شده را ببندید، سراغ آن پست بروید و روی سه نقطه بالای پست بزنید.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

منویی باز می شود که یکی از گزینه های آن خاموش کردن کامنت یا Turn Off Commenting است. با انتخاب این گزینه کامنت گذاری برای آن پست غیرفعال می شود

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

حال اگر می خواهید هنگام انتشار پست، کامنت های آن را ببندید باید هنگام ایجاد آن دقت کنید. در صفحه انتهایی پیش از انتشار پست، در انتهای صفحه یک گزینه هست با نام تنظیمات پیشرفته یا Advanced Settings که باید آن را انتخاب کنید.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

در صفحه جدید که باز می شود، امکاناتی برایتان فراهم می شود که اولین گزینه خاموش کردن کامنت گذاری است. آن را که فعال کنید، کسی نمی تواند برایتان کامنت بگذارد.

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

تنظیمات دیگر برای کامنت اینستاگرام

علاوه بر تعیین افراد قابل و غیرقابل کامنت گذاری، می توانید روی محتوا هم تنظیماتی اعمال کنید. گزینه اول را خود اینستاگرام برایتان فیلتر می کند و محتوای نامناسب را حذف می کند

تنظیمات کامنت اینستاگرام | تعمیرات موبایل البان

در گزینه بعدی (Manual Filter) می توانید تعیین کنید که درصورت وجود برخی کلماتی که خودتان تعیین می کنید، کامنت مربوطه فیلتر شود.

اهمیت کامنت چیست؟

حال چرا این همه در رابطه با کامنت برایتان گفتیم؟ اگر دنبال فالوور هستید و دوست دارید صفحه تان بیشتر دیده شود، مخصوصا عزیزانی که از طریق اینستاگرام کسب و کاری دارند، باید بدانید که کامنت خیلی در با ارزش جلوه دادن صفحه تان اهمیت دارد.

هرچه واکنش مخاطب با صفحه تان بیشتر باشد، لایک بخورید و کامنت داشته باشید، اینستاگرام امتیاز بیشتری به صفحه تان می دهد و در بخش اسکپلورر (جستجو) شانس بیشتری برای نمایش خواهید داشت.

باز هم اگر سوالی در خصوص استفاده از اینستاگرام داشتید می توانید در پایین هر یک پست های وبلاگ مرکز تعمیرات موبایل البان سوال خود را بپرسید تا در کمترین زمان سوال شما توسط کارشناسان این مرکز پاسخ داده شود.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید