9 روش آسان برای انتقال عکس و فیلم از گوشی اندروید!

android-pc-data-exchange-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

باتوجه به این که موبایل تقریبا همیشه همراه ماست، و دوربینهای خیلی خوب این گوشیهای امروزی، اکثر عکسهای ما توسط موبایل گرفته می شود. عکسهایی با کیفیت بالا و به طبع حجم زیاد. در نتیجه این حجم بالای عکس ها و فیلم ها به مرور زمان (گاهی هم خیلی سریع) باعث پر شدن حافظه محدود گوشیمان خواهد شد. بنابراین دانستن روش هایی برای انتقال عکس از گوشی می تواند به ایجاد فضای خالی و گرفتن عکسهای بیشتر کمک کند. در ادامه چند روش انتقال عکس را برایتان شرح خواهم داد.

مطلب مرتبط: حافظه گوشی و تمام مسائل مربوط به آن

زندگی با موبایل ساده تر و بعضا لذت بخش تر هم شده است، اما باید بتوانیم از امکانات آن نهایت استفاده را ببریم.

انتقال عکس با استفاده از کابل USB

Android-USB-connection-DigiDoki

اتصال یو اس بی، البان

به راحتی با کابل گوشیتان آن را به کامپیوتر منزلتان متصل نموده و عکس ها را براحتی هر چه تمام تر پیاده سازی و فضای داخل گوشی را خالی نمایید. نکته قابل توجه این است که معمولا نمی توان عملیات برعکس را انجام داد، یعنی نمی توان عکس ها را از کامپیوتر به موبایل انتقال داد!

استفاده از گوگل درایو

googledrive-DigiDoki

گوگل درایو، البان

درایو گوگل: سرویس پشتیبانی درایو گوگل (Google Drive) نیز یک روش آسان دیگر انتقال عکسها می باشد. کافی است که یک حساب کاربری در گوگل داشته باشید (توصیه اکید داریم که اگر گوشی اندرویدی دارید حتما حتما یک حساب در گوگل داشته باشید و با اکانت خودتان داخل گوشی وارد شوید.) و این حساب کاربری را در گوشیتان وارد نمایید. در نرم افزار گوگل درایو گوشی اکانت خود را وارد نمایید و از طریق هر سیستم دیگری با همان حساب کاربری به عکسهایتان دسترسی داشته باشید.

این کار را به دو روش می توانید انجام دهید، هم تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که کلیه عکسها و فایلهایتان ذخیره شوند و هم اینکه گزینشی عمل کنید و تنها عکسهایی که مایل هستید در آن ذخیره شوند. ضمنا فضای رایگان در اختیارتان در گوگل درایو نیز محدود می باشد و بهتر است در مواقع عادی آن را خالی نگه دارید تا در مواقع اضطرار بتوانید از آن استفاده مناسبی داشته باشید.

استفاده از گوگل فوتو برای انتقال عکس

google-photos-DigiDoki

گوگل فوتو، البان

Google Photos: عکسهای گوگل هم همچون گوگل درایو عمل می کند با این تفاوت که گوگل فوتو فقط مربوط به عکس و فیلم است ولی گوگل درایو شامل همه فایلی می شود. ضمنا این قابلیت  رایگان بوده و از لحاظ فضا نیز نامحدود می باشد و بعد از کارهایی که گوگل روی آن انجام داده سرعتش نیز بسیار افزایش یافته است.

استفاده از کارت حافظه

microsd-card-DigiDoki

کارت حافظه، البان

کارتهای حافظه: بغیر از آیفون و برخی گوشی های دیگر، اکثر گوشیها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کنند. کارت حافظه در گوشیهای اندروید می تواند به صورت حافظه اصلی و یا به عنوان حافظه متحرک جانبی استفاده شود. حال با در اختیار داشتن کارت حافظه می توانید عکسها و فیلمها را به آن انتقال دهید و اگر پر شد از یک کارت حافظه دیگر بهره ببرید.

انتقال عکس با فضای ذخیره سازی ابری

dropbox-DigiDoki

دراپ باکس، البان

Dropbox: دراپباکس به نوعی یک حافظه جانبی آنلاین محسوب می شود. در آن اکانتی درست کرده و به صورت رایگان تا 5گیگ فضا در اختیارتان قرار داده می شود.

Mylio-DigiDoki

مایلیو، البان

Mylio: همچون دراپ باکس بوده با این تفاوت که تنها برای ذخیره سازی عکس کاربرد دارد. مایلیو نسبت به گوگل فوتو از این حیث برتری دارد که می تواند عکسها را با کیفیت بالا ذخیره نگه دارد

email-and-sharing-DigiDoki

ایمیل واشتراک گذاری، البان

ایمیل و اشتراک گذاری: عکسها را به خودتان ایمیل کنید و یا از طریق نرم افزارهای چتی همچون تلگرام برای خودتان بفرستید و ذخیره نمایید.

جابجایی عکس با استفاده از اپلیکیشن ها

zapya-shareit-DigiDoki

انتقال داده، البان

با کمک نرم افزارهای جابجایی فایل همچون Shareit و Zapya نیز می توانید به راحتی فایلهای خود را از گوشی به کامپیوتر انتقال دهید (نرم افزار مربوطه باید روی هر دو وسیله نصب باشد).

استفاده از فلش و هارد و کابل OTG

انتقال عکس -DigiDoki

تبدیل او تی جی، البان

بعضی از گوشی های اندروید از قابلیت اتصال OTG بهره می برند. با این قابلیت شما به راحتی می توانید یک تبدیل مینی یو اس بی به یو اس بی وصل کرده و حافظه جانبی را مستقیم به گوشی. سپس فایلهای اضافی را به حافظه جانبی انتقال دهید.

40 دیدگاه

  • تشکر . بله مطلبتون رو با عنوان دیدم “روشی سریع برای تبادل عکس و فیلم””و بسیار مفید بود . تشکر از وبلاگ خوبی که دارید . با دیجی دکی هم اشنا شدیم.

      • سلام خسته نباشید ی سوال دارم میخواستم عکس و فیلم رو از گوشی اندروید با استفاده از لپتاپ به روی هارد اکسترنال بریزم حالا به چه روشی عکس هارو بریزم که با کیفت ریخته بشه رو هارد و افت کیفیت هیچی نداشته باشه و هم وقتی که خواستیم عکس هارو از روی هارد بریزیم رو گوشی یا باز کنیم برای دیدن اونجا هم افت کیفیت نداشته باشه ممنون میشم جواب بدین ❤️❤️

        • سلام
          درسته که گوشی قابلیت otg دارد و میتونید فلش بهش وصل کنید، اما نمیشه هارد بهش وصل کنید. هارد برای کار کردن نیاز به توان دارد که در کامپیوتر از درگاه یو اس بی دریافت می کند. شما باید عکس ها را روی کامپیوتر بریزید و بعد به هاردتون منتقل کنید اما مستقیم هارد را به گوشی وصل کنید اصلا تشخیص داده نمیشه

  • با سلام و خسته نباشید .بابت مطالب مفیدتون خیلی خیلی سپاسگذارم .ی سوال داشتم اگر امکانش بود جواب بدین ممنون میخواستم بدونم آیا میشه دوتا گوشی رو از طرق حالا یا کابل یا بدون کابل ب هم متصل کرد جوری ک ب تمامی اطلاعات گوشی دیگه دست رسی داشت از جمله عکس ها اگر میشه لطفا راهشو بگین و دوم اینکه سرعت بارگذاری تو گوگل فوتو چقد هستش یعنی امکان ثبت هم زمانش هست خیلی ممنون

    • سلام
      خواهش میکنم، ممنون

      بارگذاری در گوگل فوتو بستگی به سرعت اینترنتتون داره و با توجه به اون متغیر هست.

      درمورد جابجایی فایلها بین دو گوشی، می توانید از نرم افزار shareit استفاده کنید. (http://blog.digidoki.com/archives/271) البته برخی کمپانی ها برای گوشی های خودشان طرق مختلفی گذاشته اند که نیازی به نرم افزار دیگری نیست!

  • چطور میشه از گوشی a20 عکس و فیلم انتقال داد به فلش؟؟
    هر کاری کردم نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      گوشی a20 از OTG پشتیبانی می کند. بنابراین کافیه که یک کابل تبدیل OTG بگیرید و یا یک فلشی که یک سر آن قابلیت اتصال به گوشی را داشته باشد. وقتی فلش را متصل کردین، در بخش فایل ها می تونید فلش را ببینید. و از همانجا می تونید اطلاعات را جابجا کرده و به فلش منتقل کنید.

      اگر باز هم مشکل داشتید، لطفا وارد سایت https://elbaan.com/ شده و یک درخواست ثبت کنید، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کامل راهنماییتون می کنند

    • سلام
      به صورت کلی گوشی گرند از OTG پشتیبانی نمی کند. برای ریختن عکس ها به فلش مجبور هستید از رایانه استفاده کنید

  • سلا منم مشکل atena رو دارم در بعضی از گوشی ها وقتی عکس یا هر چیزی رو اتخاب می کنیم که به فلش انتقال بدیم یه گزینه انتقال داره اما در اینجا فقط انتقال به پوشه ی امن داره و ممن میخوام مستقیم از گوشی به فلش منتقل بشه اما اون گزینه ی انتقال لامصب نداره

    • سلام
      اگر از اینکه گوشیتون OTG را ساپورت می کند مطمئن هستید و چنین مشکلی براتون پیش میاد، بی زحمت از طریق سایت تعمیرات موبایل البان به نشانی http://www.elbaan.com یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان البان در اولین فرصت با شما تماس گرفته و در این زمینه راهنماییتان کنند

  • سلام
    یه گوشی سامسونگ دارم میخواستم با یک فلشی که قابلیت اتصال به گوشی رو داره نرم افزار های گوشیم رو به فلش انتقال بدم آیا اصولا امکان انتقال نرم افزار ب فلش هست؟

    • سلام
      منظورتون با کابل OTG هست؟ مدل دقیق گوشیتون را بگین تا به شما بگویم
      خودتان هم می توانید در اینترنت سرچ کنید و ببینید که آیا گوشیتون پشتیبانی می کند یا خیر

  • سلام
    چجوری میتونم محتوایی که وارد فلش کردم و با رابِت به گوشی منتقل کنم؟

    • سلام
      اگر گوشیتون مبدل OTG را پشتیبانی کند، آن را به گوشی زده و فلش را وصل می کنید و از طریق مدیریت فایل ها، فایل های مورد نظرتان را جابجا می کنید.
      همه فلش ها روی گوشی کار نمی کنند و باید امتحان کنید

  • سلام. گوشی من از otg پشتیبانی میکنه و هیچ مشکلی ندارم فقط یه مدتی هست عکس ها رو درست ارسال نمیکنه (انتقال یا کپی)

  • سلام سال نو مبارک میشه با اوتی جی فیلم و عکس گوشیمو به فلش انتقال بدم و همون فلش رو به ریسیور بزنم نشون میده ؟؟؟

    • سلام
      سال نو بر شما هم مبارک
      بستگی به قابلیت های رسیور دارد که چه فرمت هایی را می تواند پخش کند. امتحان کنید.
      اگر خود تلویزیون درگاه یو اس بی دارد، می توانید مستقیم از خود تلویزیون نیز امتحان کنید

  • سلام و خسته نباشید
    در تبلت اندرویدی که دارم تعدادی عکس در گالری ذخیره است که می خوام مستقیم انتقال بدم به فلش
    فلش otg داره و به تبلت وصل هست
    از طریق my files میشه انتقال داد ولی چرا از گالری مستقیم به فلش نمیشه انتقال داد ؟
    اگر امکانش نیست چه جوری انتقال بدم که حجمش کم نشه

  • سلام
    من چنتا فیلم روی گوشیم دارم که حافظه گوشی رو پر کرده
    حالا میخوام روی هارد بفرستم
    ولی هارد رو که به گوشی وصل میکنم اصلا چیزی نشون نمیده
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام
      هارد نیاز به توان دارد که گوشی نمی تواند آن را تامین کند. فقط وقتی به کامپیوتر وصلش می کنید اوکی خواهد بود.

  • سلام ببخشید چرا من نمیتونم از لپ تاپ عکس هامو بریزم تو گوشی از طریق کابل اینکارو انجام میدم تا نصفه کپی میشه بعد نمیاد. لپ تاپم اچ پی هست ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام
      گوشیتون چی هست؟
      اگر براتون ممکنه از طریق دایرکت اینستاگرام سوال خودتون را بپرسید تا کارشناسان راحت تر به شما پاسخ بدهند

  • عرض سلام و ممنون از سایت خوبتون
    راستش فضای ذخیره سازی گوشیم (اندرویدA71 ) 15 گیگ بوده پر شده و میخوام تمام محتویاتشو (عکس،فیلم) یک دفعه به لب تابم منتقل یا دانلود کنم، نمیخوام یکی یکی بفرستم.لطفا راهنماییم میکنید؟
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید