تغییر شماره واتساپ بدون از دست دادن اطلاعات و سایر اتفاقاتی که می افتد

تغییر شماره واتساپ ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

ممکن است تا به حال در تنظیمات واتساپ گزینه تغییر شماره واتساپ یا همان Change Number را دیده باشید. یا شاید هم این گزینه را ندیده اید ولی تصمیم گرفته اید بنا بر دلایلی فقط شماره اکانت واتساپی خودتان را تغییر دهید و می خواهید اطلاعات چتی تان باقی بمانند. در ابتدا به شما می گوییم که نحوه تغییر شماره واتساپ چگونه است و در انتها نیز اتفاقاتی که می افتد را خواهیم گفت.

روش های تغییر شماره واتساپ

شماره تلفن را به دو روش می توان در واتساپ تغییر داد. یکی با استفاده از تنظیمات درون خود اپ و دیگری به واسطه پاک کردن و نصب مجدد واتساپ. در مورد دومی، دیگر اصلا به فکر اطلاعات و گروه هایی که در آن عضو بوده اید نباشید چون همگی پاک خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ از طریق تنظیمات اپ

برای تغییر شماره واتساپ از طریق خود اپ، در تنظیمات اپ وارد بخش اکانت (Account) شوید. گزینه ای وجود دارد برای تغییر شماره یا همان Change Number. با استفاده از این گزینه می توانید شماره اکانت واتساپی خودتان را روی گوشی تغییر دهید.

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki تغییر شماره واتساپ ، اِلـبان تغییر شماره واتساپ ، اِلـبان

شماره قدیمی و سپس شماره جدید خود را وارد می کنید و گزینه ای را باید انتخاب کنید که چه کسانی متوجه این تغییر شماره شما بشوند.

تغییر شماره واتساپ ، اِلـبان تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

وقتی از طریق خود اپ اقدام می کنید، اطلاعات شما حفظ می شوند:

  • چت های انفرادی شما باقی می مانند و تغییری در آنها ایجاد نخواهد شد.
  • گروه هایی که عضو بوده اید باقی می مانند و فقط در گروه به صورت بی صدا اعلانی می گوید که شما شماره تان را عوض کرده اید. چون در واتساپ همه می توانند شماره شما را ببینند، بنابراین با تغییر شماره و همین اعلان سایر افراد گروه به شماره جدید شما دسترسی خواهند داشت، حتی کسانی را که بلاک کرده اید نیز متوجه این موضوع خواهند شد!

تغییر شماره واتساپ ، DigiDoki

  • تنظیمات خاصی که برای خودتان در واتساپ ایجاد کرده بودید، با این روش تغییر شماره بدون تغییر باقی خواهند ماند.
  • اگر شخصی از تغییر شماره واتساپ شما بی اطلاع باشد و به شماره قبلی تان پیغام دهد (از روی چت سابق)، شما هیچ چیزی دریافت نخواهید کرد و برای طرف مقابل نیز فقط تیک اول (یعنی تیک ارسال) دیده خواهد شد!

تغییر شماره واتساپ به واسطه نصب مجدد آن

این کار نیز به دو روش انجام می گیرد. اگر شما بدون پاک کردن اکانت، واتساپ را از روی گوشی پاک (Uninstall) کنید، اطلاعات شما از جمله، عکس پروفایل، گروه ها و تنظیمات حریم خصوصی شما به مدت 45 روز در سرورهای واتساپ باقی خواهند ماند.

بعد از پاک کردن واتساپ از روی گوشی تان، همچنان افراد کاربری شما را می بینند و می توانند به شما پیغام بدهند، البته که بهش ما نخواهد رسید. همچنین با توجه به تنظیمات خودتان در رابطه با آخرین زمان آنلاین بودن، آن را هم می توانند ببینند. اگر قبل از اتمام 45 روز مجدد با همان شماره واتساپ خود را راه اندازی کنید، پیغام های ارسالی به دست شما خواهند رسید!

تغییر شماره واتساپ ، اِلـبان

اما اگر قبل از پاک کردن واتساپ، اکانت خود را پاک کرده باشید، دیگر هیچ چیزی نه روی گوشی و نه روی سرورهای واتساپ باقی نخواهد ماند! در این حالت اگر شما ادمین گروهی بوده باشید، آن گروه پاک نخواهد شد، فقط ادمین آن عوض شده و شما از گروه بیرون خواهید شد!

تغییر شماره واتساپ ، اِلـبان

وقتی در این حالت شماره جدید استفاده می کنید:

  • اگر قبلا اقدام به پشتیبان گیری از چت های واتساپ کرده باشید، گزینه بازگردانی آنها را خواهید داشت.
  • برای گروه ها دیگر در آنها عضو نخواهید بود و باید از ادمین بخواهید که شما را با شماره جدید عضو کند.
  • برای اعلام به دیگران هم تنها در صورتی که این شماره جدید را داشته باشند می توانید از قابلیت Broadcast List استفاده کنید.

تغییر شماره واتساپ روی گوشی جدید

اگر هم شماره و هم گوشی شما تغییر می کنند و می خواهید چت ها به گوشی و شماره جدید انتقال یابند، این دستورالعمل برایتان مفید خواهد بود.

  • روی گوشی قدیمی تغییر شماره دهید تا همه چیز به شماره جدید منتقل شوند.
  • از واتساپ پشتیبان گیری نمایید.
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با شماره جدید نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.

شیوه دوم عکس بالا هست:

  • روی گوشی قدیمی با شماره قدیمی پشتیبان گیری نمایید
  • واتساپ را از گوشی قدیمی پاک و روی گوشی جدید با همان شماره قدیمی نصب نمایید.
  • از امکان بازیابی پشتیبان استفاده نمایید.
  • حالا روی گوشی جدید تغییر شماره دهید!

دقت داشته باشید که این روش برای زمانی مناسب هست که هر دو گوشی در یک پلتفرم (اندروید یا iOS) باشند. و در صورتی که پلتفرم ها متفاوت باشند، فقط گروه ها و تنظیمات منتقل خواهند شد و متاسفانه چت ها خیر.


مطلب مرتبط: ایجاد saved messages تلگرام در واتساپ


اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با ترفندها و یا راه حل مشکلات واتس اپ هستید به لینکی که پیوست شده است مراجعه کنید و یا در پایین همین پست سوالات خود را بپرسید.

29 دیدگاه

  • با سلام. شماره جدیدی که من وارد میکنم داخل واتساپ ایا مخاطبین من یا کسانی که باهاشون چت کردم با شماره قبلی بهشون اطلا داده میشه ؟یعنی اون کسایی که باهاشون قبلا چت میکردم میتونن بدون اطلا من این شماره جدید رو ببینن ؟ بجز گروه ها البته.

      • ببخشید میشع بگین منی که شمارمو در واتساپم عوض کردم و شماره جدیدی دادم به برنامه مخاطبینی که تو گوشیم سیو هستن شماره جدیدم برای اونا میاد یا همون شماره قبلی برای اونا دیده میشه یا اینکه شماره جدیدمو خودم بهشون بدم

        • سلام
          در گروه هایی که عضو هستید، پیامی ارسال می شود که شماره شما از قبلی به شماره جدید تغییر کرده. اما برای بقیه باید خودتان بگویید.

  • سلام
    پدرم شماره واتساپ رو عوض کرده و برای ما پیام اومد که شماره عوض شده. ولی یه سری از
    دوستانی که شماره جدیدش رو سیو کردن، ساعت آنلاین پدرم یه چیز دیگه اس و برای ما که پیام اومده یه چیز دیگه. حتا تصویر پروفایلی که ما میبینیم با تصویر پروفایل توی گوشی اونها فرق داره.
    دلیل چیه. ممنونم

  • سلام ببخشید من قبل از تغییر شماره ترک گروه رو زدم،آیا ممکنه بازم اعضا مطلع بشن از تغییر شماره من؟

  • سلام
    میدونم من شماره رو تغییر بدم برای گوشی خودم و تمام پیام ها و گپ ها برای خودم تغییر نمیکنه و فقط انتقال داده میشه به شماره جدید.

    آیا اگه یک نفر با شماره ی قبلی وارد واتساپ بشه پیام هام که انتقال داده شده براش میاد یا خیر؟ منظورم اینه پیام هایی که به شماره جدید رفته برای شماره ی قبل تو گوشی جدید میاد یا ن؟

    • سلام
      اگر درست متوجه شده باشم، منظورتون این است که شما تغییر شماره دادین، پیام ها و چت ها خود به خود منتقل شدند، آیا برای مخاطبانتون هم همین اتفاق می افتد؟
      معمولا خیر، و وقتی شروع به چت می کنید احتمالا چت های قبلی نباشند

      • متوجه هستم
        منظور بنده اینه که اگه من پیام هام به شماره جدید انتقال داده بشه
        اگه با یه گوشیه دیگه وارد شماره ی قبلی بشم پیام هام اون تو هم میاد یا خیر.
        یعنی بازگردانی میشه تو شماره‌ قبلی؟

          • چون شما اکانت قبلی را به شماره جدید منتقل کردین، بنابراین شماره قبلی دیگه اکانتی ندارد و وقتی در واتساپ واردش کنید، انگار از نو اکانت می سازید.
            اما احتمالا بلاک ها سر جاشون می مونن (یعنی اونایی که احیانا شماره قبلی شما را بلاک کرده باشند هنوز اون رو بلاک دارند)

  • سلام. من اگر شماره مو در واتس اپ عوض کنم، ایا در گوشی موبایل مخاطبم هم بصورت پیش فرض شمارم براش عوض میشه یا نه؟

    در واقع منظورم این هست که با تغییر شماره واتس اپم، عکس پروفایل مخاطبم قابل رویته برای من؟ یا مجدد باید شماره جدیدمو سیو کنه تا بتونم عکس پروفایلشو ببینم؟؟

    • سلام
      بستگی به تنظیمات طرف مقابل دارد. اگر باید شماره شما را سیو داشته باشد تا بتوانید عکس پروفایلش را ببینید، بله، باید که شماره شما را ذخیره داشته باشد
      اگر برای خودتان هم این تنظیمات را گذاشته باشید باز هم این مورد صدق می کند.
      کلا سیاست واتساپ این است که هرچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند 🙂 یعنی مثلا اگر شما گزینه آبی شدن تیک ها را غیرفعال کنید، برای بقیه هم نسبت شما غیرفعال خواهد شد

  • با سلام،من شمارمو در واتس اپ تغییر دادم،و همچنین اطلاع رسانی به مخاطبام را نیز انجام دادم،حالا وقتی با سیم قدیمم اکانت میسازم این پیغام آفلاین که تغییر شماره انجام گرفته می یاد،اگه حسابم را دیلیت کنم، چند ماه باید صبر کنم که پیغام اطلاع رسانی تغییر شماره کلا از واتس اپ پاک بشه؟

    • سلام
      کلا چیزی از واتساپ به صورت کامل پاک نمیشه، منظور پیام هایی است که ارسال میشه. اگر می خواستین بقیه متوجه شوند که مجدد شمارتون را تغییر دادین، باید گزینش را فعال می کردین

  • سلام،من بعد تغییر شماره اطلاع رسانی انجام دادم،و به همه رفته،میخواستم بدونم اگه حسابم دیلیت کنم،چند ماه طول میکشه بعد نصب مجدد این نوتیفیکشین تغییر شماره کلا برام نیاد؟برخی مهندسین گفتن این پیغام های افلاین که از سوی واتس اپ ارسال میشه حداقل شش ماه زمان میبره پاک بشه،درسته؟؟

  • یعنی تا ابد موند روی حسابم این پیغام تغییر شماره؟؟اینطور که خیلی بده شاید یکی در اینده بخواد سیمشو واگذار کنه،از لحاظ امنیتی مشکل داره

    • این پیام تغییر شماره فقط در گروه ها میره و در گروه ها انقدر پیام رد و بدل می شه که تقریبا گم میشه
      حتی اگر اعلام نکنه، وقتی دیگران شماره شما را داشته باشند، بعد از تغییر خط مدتی طول می کشه تا متوجه بشن خط قبلیتون واگذار شده
      خیلی فرقی ندارد

  • سلام خسته نباشید بنده گوشی مادرم خراب شد مجبور شدم واتساپ ش رو رو گوشی خودم وصل کنم و نمیدونم چی شد که هم گروه های خودم رو داشتم هم گروه های مادرم ولی حالا ایشون گوشی خریده ولی نمیتونه واتساپ شخصی خودش رو داشته باشه بنده هم به همین نحو یعنی گروه های مادرم دو دارم یعنی واتساپ دو شماره درآمیخته شده در هم لطفا راهنمایی کنید

    • سلام
      اگر تغییر شماره زده باشید، این اتفاق طبیعی است. باید یک نسخه دیگر واتساپ یعنی واتساپ بیزینسی نصب می کردین تا با دو شماره متفاوت همزمان دو واتساپ داشته باشید. الان هم نباید برای نصب واتساپ مشکلی وجود داشته باشد

    • سلام
      به نظر شدنی میاد، اما ممکنه که واتساپ به دلیل تغییرات زیاد و پشت سر هم شما را روبات تشخیص بده و کمی اذیت بشین

  • سلام.من میخوام شماره واتساپمو عوض کنم ولی پیامایی ک ازقبل تواون سیم کارتم بوده رو داشته باشم،واینک پاک نشن.ومیخوام بدونم اونایی ک شماره مو دارن اگ بلاکشوم کرده باشم شماره مو تغییر بدم،شماره جدیدمو میبینن؟؟

    • سلام
      اگر از گزینه change number استفاده کنید اطلاعات باقی می مانند
      در مورد بلاک بودن نمی دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد

  • درود، وقت شما به خیر.☘️
    از گزینه ی تغییر شماره ی واتس اپ استفاده کردم.ولی اکانت قبلی با شماره ی قبلی هم چنان برای مخاطبین ام در دسترسه.
    چه کاری لازمه انجام بدم؟
    مچکرمم.

    • سلام
      اون اکانت قبلی رو روی کامپیوتر دیگری فعال نداشتین؟
      و اینکه هنگام تغییر شماره آیا گزینه مطلع ساختن مخاطبین را فعال کردین؟

دیدگاهتان را بنویسید