ساخت نظرسنجی در تلگرام با استفاده از این ربات ها

نظرسنجی در تلگرام دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

اگر در تلگرام عضو باشید، حتما در گروه ها و کانال های زیادی هم عضو هستید. آیا تابحال نخواسته اید تا نظر افراد گروه را در مورد موضوعی بدانید؟ مخصوصا اگر ادمین گروه باشید. یا اینکه در یک گروه خانوادگی می خواهید برنامه ای جمعی بگذارید و باید نظرات را جمع کنید. در این پست در رابطه شیوه ساخت نظرسنجی در تلگرام برایتان خواهیم گفت. البته به تازگی تلگرام یک به روز رسانی انجام داده که به واسطه آن امکان ساخت نظرسنجی بدون روبات مهیا شده است!

Telegram-votebot-DigiDoki

سه روبات معروف برای نظرسنجی در تلگرام وجود دارند. یکی @VoteBot، دیگری @PollBot و سومی @groupagreebot (این عبارات را در جستجوی تلگرامتان بنویسید داخل روبات خواهید شد). طرز کار با هر سه روبات تقریبا یکسان است و کافی است داخل آنها شوید تا خودشان راهنماییتان کنند. اما به اختصار اینجا برایتان شرح خواهیم داد. برای نظرسنجی تک گزینه ای در تلگرام وارد یکی از این روبات های  @VoteBot ویا @PollBot  شوید و گزینه /start یا /newpoll را انتخاب کنید. بعد در اولین گام باید سوال مورد نظرتان را بنویسید. بعد از سوال نوبت به گزینه ها می رسد. از یک تا هرچندتا گزینه که بخواهید می توانید بنویسید.


سه روبات معروف برای نظرسنجی در تلگرام وجود دارند. یکی @VoteBot، دیگری @PollBot و سومی @groupagreebot


هنگامی که گزینه ها تمام شدند باید بنویسید /done و بدین ترتیب نظرسنجی شما آماده است. یک لینک اشتراک گذاری به شما داده می شود که وقتی روی آن بزنید لیستی از گروه ها یا کانال هایی که می توانید در آنها نظرسنجی بگذارید برایتان باز می شود. یکی را انتخاب کرده و منتظر نظردهی اعضا شوید. هروقت بخواهید می توانید آمار نظرسنجی را ببینید و یا آنکه آن را تمام کنید.

 


مرتبط: مخاطب قرار دادن یک نفر خاص در یک گروه


نظرسنجی در آن واحد فقط روی یک موضوع می تواند صورت پذیرد و نمیتوانید بدون تمام شدن یک نظر سنجی یکی دیگر را آغاز کنید.

نظرسنجی در تلگرام اِلـبان اما تفاوت های VoteBote و PollBot در چیست؟ اولی درواقع رای گیری است و شما نمی فهمید که چه کسی به چه گزینه ای رای داده است و فقط در نهایت یک آمار به شما داده خواهد شد. اما دومی به معنای نظرسنجی است و هرگاه هریک از اعضا رای می دهد، نظر او به تمام افراد گروه نمایش داده می شود. و ضمنا اول به صورت دکمه های شیشه ای ظاهر می شود ولی دومی به صورت نوشته و کمی متفاوت.


اما اگر می خواهید اجازه دهید تا مخاطبان و کاربران چند گزینه را انتخاب کنند می توانید از روبات @groupagreebot استفاده کنید


اما اگر می خواهید اجازه دهید تا مخاطبان و کاربران چند گزینه را انتخاب کنند می توانید از روبات @groupagreebot استفاده کنید. بعد از شروع کردن در این روبات از شما خواسته می شود تا نوع نظرسنجی را انتخاب کنید. به صورت پیشفرض روی Vote قرار دارد و به معنای حق انتخاب یک گزینه هست. اگر دکمه شیشه ای Change Poll Type را انتخاب کنید می توانید نوع نظرسنجی را نیز تغییر دهید. doodle به معنای انتخاب نامحدود توسط کاربران است یعنی می توانند تمام گزینه ها را هم انتخاب کنند و با گزینه limited doodle شما تعیین می کنید که هر کاربر به چند گزینه می تواند رای دهد. گزینه Board هم به کاربر اجازه می دهد تا به اندازه 120 کاراکتر در مورد نظرش توضیحاتی بدهد.

نظرسنجی در تلگرام اِلـبان

ابتدا سوال یا همان موضوع نظرسنجی را مطرح کنید و بعد اگر خواستید توضیحی برای آن سوال و موضوع. بعد گزینه های مورد نظرتان را انتخاب می کنید و در نهایت گزینه done را می زنید تا نظرسنجی شما ساخته شود.

این آموزش از سری آموزش هایی است که البان برای بهتر شدن استفاده از تلگرام و رفع مشکلات مرتبط با تلگرام موبایل برایتان ترتیب داده است. اگر مورد دیگری نیز برایتان سوال است می توانید در پایین همین نوشته به صورت کامنت بپرسید تا برایتان آماده و منتشر کنیم.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید