فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید و به اشتراک گذاشتن اینترنت

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان
نوشته شده توسط البان

برای همه ما اتفاق افتاده که در جایی نیاز داشته باشیم تا دستگاهی را به اینترنت وصل کنیم و خبری از وای فای و … نباشد، خطرات احتمالی وای فای رایگان هم ما را از اتصال به چنین امکاناتی بر حذر می دارد. بنابراین اینجاست که فعال سازی هات اسپات گوشی می تواند اینترنتی خصوصی برایمان ایجاد کند و دستگاه هایمان را می توانیم به آن متصل کنیم.

پیش از این در رابطه با اشتراک گذاری و هات اسپات کردن اینترنت آیفون برایتان کامل شرح داده ایم و حالا البان می خواهد در رابطه با فعال سازی هات اسپات گوشی های اندروید برایتان توضیح کامل بدهد.

مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری موبایل

توضیح این نکته هم خالی از لطف نیست، اینکه از آنجا که سیستم عامل اندروید با توجه به اینکه در کدام گوشی استفاده می شود، ممکن است تفاوت هایی داشته باشد و دسترسی ها کمی متفاوت باشند، اما شیوه کلی کار یکسان هست!

تنظیمات فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید

از هر طریقی که بلد هستید وارد تنظیمات گوشی خود شوید (از طریق تنظیمات داخل گوشی، از علامت مهره مانند در بخش بالایی صفحه هنگامی که به پایین می کشید و …). با توجه به نوع گوشی خود باید دنبال گزینه ای مانند اتصالات، اینترنت و شبکه و یا چیزی مانند اینها باشید (Connections یا Network & Internet).

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در این بخش از تنظیمات گزینه ای وجود دارد با عنوان هات اسپات و یا اشتراک گذاری اینترنت (Mobile Hotspot & Tethering).

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در گوشی های سامسونگ، برای ورود به بخش تنظیمات هات اسپات، باید روی گزینه Mobile Hotspot بزنید، توجه داشته باشید که قبل از تنظیم کردن از فعال سازی هات اسپات گوشی دوری کنید. در گوشی های دیگر گزینه Set Up Wi-Fi Hotspot را پیدا کرده و انتخاب کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در اکثر گوشی ها به غیر از سامسونگ در منوی جدیدی که باز می شود می توانید نامی برای وای فای هات اسپاتی گوشی خود و رمزی برای آن انتخاب کنید، اما در گوشی های سامسونگ کمی کار متفاوت هست.

بعد از ورود به بخش Mobile Hotspot روی سه نقطه بالای صفحه زده و گزینه Configure Mobile Hotspot در منویی که باز می شود را انتخاب کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

در صفحه جدید باز شده می توانید نام و رمز وای فای هات اسپاتی گوشی خود را تنظیم کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید پس از اعمال تنظیمات

اگر موفق نشدید تا طبق روش گفته شده در بخش قبلی، هات اسپات گوشی خود را تنظیم کنید، توصیه داریم به هیچ عنوان آن را فعال نکنید. در حالت عادی رمزی برای هات اسپات گوشی شما وجود ندارد و این موضوع سبب می شود تا هنگام فعال سازی هات اسپات گوشی همگان بتوانند آزادانه به آن وصل شوند! اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، از طریق سامانه البان یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان ما کاملا راهنمایی‌تان کنند.

بعد از اتمام تنظیمات هات اسپات، می توانید از طریق فعال کردن همان گزینه‌هایی که در ابتدا واردشان شدین (Mobile Hotspot و یا Portable Wi-Fi Hotspot) هات اسپات گوشی را فعال کنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

پس از فعال سازی اینترنت سیم کارت شما از طریق گوشی شما مانند یک مودم سیم کارتی به اشتراک گذاشته می شود و برای اتصال به آن باید به همان نامی که انتخاب کردید و با استفاده از رمزی که اختیار کرده اید، به این شبکه وای فای متصل شوید.

راه میانبری هم برای فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید وجود دارد. منوی باز شونده بالای گوشی (همان که با کشیدن انگشتتان از بالای صفحه به پایین نمایان می‌شود) را باز کنید. در برخی مدل ها برای دیدن تمام گزینه ها باید دو مرتبه انگشت خود را روی آن بکشید. در میان گزینه های موجود، به دنبال گزینه‌ای با نام هات اسپات، Hotspot یا Mobile Hotspot باشید. به راحتی با انتخاب آن و فعال کردنش، هات اسپات گوشی شما فعال می‌شود.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

!!نکات مهم!!

  • همانطور که گفتیم، خیلی مهم هست که قبل از فعال سازی هات اسپات گوشی آن را تنظیم کنید و برایش رمز اختیار کنید. عدم توجه به این کار می تواند سبب اتصال افراد زیاد به اینترنت گوشی شما شود که برایتان می تواند هزینه های زیادی به همراه داشته باشد.
  • نکته دیگر اینکه هات اسپات کردن اینترنت گوشی، باتری زیادی مصرف می کند. این موضوع وقتی که تعداد دستگاه های متصل به گوشی بیشتر می شوند هم شدیدتر می شود. بنابراین با مصرف بیشتر باتری، مجبور می شوید آن را بیشتر هم شارژ کنید. این موضوع عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهد. بنابراین تا مجبور نشده اید، این کار را نکنید.

فعال سازی هات اسپات گوشی ، البان

  • هات اسپات باعث داغ شدن گوشی هم می شود! این موضوع با مصرف بیشتر باتری هم راستا هست. بنابراین اگر بخواهید همزمان با استفاده از هات اسپات، گوشی خود را شارژ هم بکنید، مراقب داغ شدن های زیادی و خطر انفجار گوشی خود هم باشید.
  • اگر هنگام فعال بودن هات اسپات گوشی، شخصی به شما زنگ بزند و جواب دهید، هات اسپات به صورت اتوماتیک غیرفعال می شود و بعد از پایان تماس هم فعال می شود!
  • شما از طریق تنظیمات می توانید ببینید که چند دستگاه به هات اسپات گوشی شما متصل شده اند. این مورد را حتما چک کنید و اگر عدد غیر معقولی دیدید، بلافاصله هات اسپات را خاموش کرده و نام و رمز آن را تغییر دهید و این بار رمزی سخت تر استفاده کنید.
  • نگران فراموشی رمز هات اسپات نباشید، آن را از طریق منوی تنظیمات، همانجایی که ستش کردید، همیشه می توانید ببینید و به راحتی هم تغییرش دهید.
  • اگر نیاز شما به هات اسپات زیاد هست، توصیه داریم به جای گوشی یک مودم همراه بگیرید و با استفاده نادرست، عمر گوشی خود را کاهش ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید